Ordrebeholdning reduceres med DKK 0,5 mia., jævnfør omtale i halvårsrapport

Projektafviklingen blev påbegyndt som planlagt, men på grund af den globale finanskrises indvirkning på Aurox's projektfinansiering blev projektet sat på hold tidligere i år, og parterne har nu indgået aftale om at annullere den resterende del af kontrakten.

Som følge heraf er FLSmidths ordrebeholdning blevet reduceret med DKK 550 mio., hvilket svarer til det beløb, som blev meddelt at være i øget risiko for at blive annulleret i halvårsrapporten, som blev offentliggjort den 17. august 2009. Annulleringen vil ikke have nogen indvirkning på FLSmidths forventede omsætning og resultat i 2009.

For yderligere oplysninger vedrørende omstændigheder og aftale, henvises til meddelelse fra Aurox til den Australske børs; http://www.asx.com.au/asx/research/companyInfo.do?by=asxCode&asxCode=AXO

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00 frem til kl. 8.30 og derefter efter aftale med Corporate Communications & Investor Relations.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations