FLSmidth får ordrer til projekt for Vale Inco i Canada

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 01-2010, 22. februar 2010

FLSmidth har modtaget ordrer fra Vale Inco til en værdi af ca. 220 mio. kroner på levering af formalings- og sedimenteringsudstyr til et mineralopberedningsprojekt i Long Harbour, Newfoundland i Canada.

Leverancen omfatter blandt andet to FLSmidth-kuglemøllerier (et til koncentrat og et til kalksten) samt tretten Eimco koncentrerings- og klaringstanke, som skal indgå i en hydrometallurgisk proces til udvinding af nikkel, kobber og kobalt fra malmen, der brydes i Vale Incos mine i Voisey Bay i Labrador, Canada.

FLSmidths kontorer i Salt Lake City og Bethlehem, USA, arbejder tæt sammen med ingeniør- og entreprenørfirmaet Fluor i Canada, omkring ingeniørarbejdet, konstruktionen og leverancen af alle nøglekomponenterne samt formontage af udstyret før det sendes til anlægget samt montageovervågning og opstart.

Projektet understreger FLSmidths omfattende erfaring i at levere store, innovative formonterede procesanlæg, der reducerer opførelsestiden og montageomkostningerne.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil overdragelse af udstyret i 2011.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations