Resumé fra FLSmidth & Co. A/S' ordinære generalforsamling

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 08-2010, 16. april 2010

Fredag den 16. april 2010, kl. 16.00 afholdt FLSmidth & Co. A/S ordinær generalforsamling i Radisson SAS Falconer Hotel & Conference Center, Frederiksberg, med følgende dagsorden:

1.       Ledelsens beretning

2.       Fremlæggelse og godkendelse af årsrapport

3.       Anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport

4.       Valg af medlemmer til bestyrelsen

5.       Valg af revisor

6.       Eventuelle forslag fra bestyrelse og/eller aktionærer

- Forslag 6.1: Krævede ændringer til vedtægterne som følge af den nye danske selskabslov

- Forslag 6.2: Konsekvensændringer til vedtægterne som følge af den nye danske selskabslov

- Forslag 6.3, 6.4, 6.5, 6.6: Øvrige forslag til ændring af vedtægterne

- Forslag 6.7: Bemyndigelse til at erhverve egne aktier

- Forslag 6.8: Bemyndigelse til anmeldelse af anmeldelsespligtige beslutninger

7.       Eventuelt

Ad 1 - 3: Dagsordenens punkt 1-3 blev behandlet under ét. Generalforsamlingen tog beretningen til efterretning, godkendte årsrapporten samt vedtog bestyrelsens forslag om et udbytte på DKK 5 per aktie.

Ad 4: I henhold til vedtægternes §11 er de generalforsamlingsvalgte medlemmer af bestyrelsen på valg hvert år. Følgende generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer - Jørgen Worning, Jens S. Stephensen, Torkil Bentzen, Jesper Ovesen, Martin Ivert og Vagn Ove Sørensen blev genvalgt.

Ad 5: Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om genvalg af Deloitte Statsautoriseret Revisionsaktieselskab.

Ad 6. - 6.6 De foreslåede vedtægtsændringer blev vedtaget.

Bestyrelsens øvrige følgende forslag blev vedtaget:

6.7 Bestyrelsen fik bemyndigelse til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier op til en pålydende værdi af i alt 10 % af selskabskapitalen, jf. selskabslovens kapitel 12. Vederlaget må ikke afvige fra den på erhvervelsestidspunktet på NASDAQ OMX Copenhagen A/S noterede officielle kurs med mere end 10 %.

6.8 Generalforsamlingen bemyndigede dirigenten til at anmelde anmeldelsespligtige beslutninger truffet af generalforsamlingen til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen samt til at foretage korrektioner i de dokumenter, som er udarbejdet i forbindelse med disse beslutninger, i det omfang Erhvervs- og Selskabsstyrelsen måtte kræve dette for at gennemføre registrering af beslutningerne.

På det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Jørgen Worning som formand og Jens S. Stephensen som næstformand.

FLSmidth & Co. A/S

Corporate Communications & Investor Relations