FLSmidth opnår kulhåndteringsprojekt i Indien

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 23-2010, 10. juni 2010

FLSmidth har indgået en kontrakt til en værdi af cirka DKK 265 mio. med Korba West Power Corporation Limited på levering og montage af et kulhåndteringsanlæg på 1.800 tons i timen til deres kommende kraftværk, der får en kapacitet på 2x600 MW. Kraftværket er under opførelse ved Raigarh, Chhattisgarh, Indien. Firmaet er et 100%-ejet datterselskab af Avantha Power & Infrastructure Limited.

Ordren omfatter modtagebeholdere, skovlfødere, stakker, afgravemaskiner og rørtransportører samt transportbånd, neddelere, vibrerende fødesigter og afkastevogne. Kontrakten omfatter også elektrisk udstyr og røgrensningsudstyr fra FLSmidth.

"Denne kulhåndteringsleverance er den sjette materialehåndteringsordre som FLSmidth har opnået inden for bare de sidste syv måneder. Det underbygger styrken i FLSmidths "One Source-strategi" og viser, at kunderne værdsætter den avancerede teknologi og de totalløsninger som FLSmidths materialehåndteringsforretning kan tilbyde samt den indiske organisations evne til at afvikle store Turnkey-projekter," udtaler adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil opstarten i begyndelsen af 2013.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations