Arseus realiseert omzetgroei van 8,8%

Sterke groei bij Fagron en Corilus

Management herhaalt verwachtingen voor 2010

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 15 oktober 2010 - In het derde kwartaal is de geconsolideerde omzet van Arseus met 8,8% gestegen naar € 94,9 miljoen. De organische groei bedroeg 2,9%. In de eerste negen maanden van 2010 is de geconsolideerde omzet met 8,0% gestegen naar € 299,6 miljoen. De organische groei bedroeg 2,8%.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "De ontwikkelingen in het derde kwartaal zijn bijzonder bevredigend. Alle divisies hebben een bijdrage geleverd aan de omzetgroei van 8,8%, waarvan 2,9% organisch. De omzetontwikkeling bij Fagron en Corilus was onverminderd sterk. Arseus Dental kende ondanks de herstructurering een bescheiden groei en Arseus Medical zit, dankzij de strategische herpositionering van het productaanbod, weer in de opbouwfase.

Onze unieke combinatie van activiteiten in de professionele gezondheidszorg, onze sterke marktposities en onze gezonde financiële situatie bieden ons een uitstekende uitgangspositie om onze strategie verder uit te voeren. Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en bevestigen onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2010."

De omzetevolutie per divisie is als volgt[2]:

(x 1.000 euro) Q3 2010 Q3 2009 Evolutie Organische groei
Fagron 40.245 34.293 +17,4% +5,0%
Arseus Dental 35.113 34.763 +1,0% +1,0%
Arseus Medical 12.018 11.724 +2,5% -5,1%
Corilus 7.502 6.454 +16,2% +16,2%
Totaal 94.877 87.234 +8,8% +2,9%

(x 1.000 euro) 9M 2010 9M 2009 Evolutie Organische groei
Fagron 125.320 107.635 +16,4% +7,3%
Arseus Dental 114.810 114.349 +0,4% -0,2%
Arseus Medical 37.140 34.881 +6,5% -5,0%
Corilus 22.285 20.542 +8,5% +8,5%
Totaal 299.555 277.407 +8,0% +2,8%

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

[2] Niet geauditeerde managementcijfers.

Open onderstaande link voor het volledige persbericht:

Arseus realiseert omzetgroei van 8,8%