FLSmidth skal levere udstyr til jernmalmsanlæg i Mauretanien

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 31-2010, 4. november 2010

FLSmidth har indgået en kontrakt til en værdi af DKK 214 mio. med det mauretanske selskab Société Nationale Industrielle et Minière (SNIM) på levering af et procesanlæg til vådkoncentrering samt et anlæg til læsning af jernbanevogne til selskabets jernmalmanlæg Guelb el Aouj, beliggende i nærheden af Zouerate i Mauretanien.

Leverancen af procesanlægget til vådkoncentrering omfatter en kuglemølle, slampumper, udstyr til udfældning af affald og støv, horisontale båndfiltre til koncentrat og restprodukter samt transportudstyr og magnetseparatorer. Leverancen omfatter endvidere basis- og detaljeret ingeniørarbejde og indkøb af alle maskiner, instrumenter samt hjælpeudstyr til at drive anlægget.

Leverancen af læsningsanlægget omfatter et anlæg til læsning af jernbanevogne og transportanlæg samt detaljeret ingeniørarbejde og indkøb af alle maskiner, instrumenter og hjælpeudstyr til at drive anlægget samt alt basis-, elektrisk-, instrumenterings- og bygningsmæssigt ingeniørarbejde.

SNIM er verdens syvende største eksportør af jernmalm og leverer årligt omkring 12 millioner tons jernmalm til verdensmarkedet. Søgning efter mineraler og minedrift startede i 1967. Den mauretanske regering ejer 78% af SNIM.

Ordren er baseret på det såkaldte 'island' koncept - en løsning hvor FLSmidth leverer komplette sektioner af det samlede procesanlæg og dermed tilbyder kunden fordelen ved 'One Source' levering.

"Dette er den første kontrakt på et integreret system til opberedning af jernmalm som FLSmidth har modtaget og er et vigtigt skridt i den videre udvikling af vores aktiviteter i jernmalmindustrien i relation til komplette systemløsninger - et vigtigt fokusområde for FLSmidth," udtaler adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening frem til idriftsættelsen ved udgangen af 2013.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations