FLSmidth opnår ordre på et knuseranlæg for jernmalm i Indien

PRESSEMEDDELELSE

FLSmidth har modtaget en kontrakt til en værdi af godt DKK 175 mio. på levering af et knuseranlæg for jernmalm med en kapacitet på 1.800 tons pr. time fra det indiske M/s National Mineral Development Corporation Limited (NMDC Limited) til selskabets jernmalmprojekt Kumaraswamy, beliggende i Bellary-distriktet, Karnataka i Indien.

Ordren omfatter konstruktion, ingeniørarbejde, fabrikation, afprøvning på værksted, pakning og transport til minen samt elektrisk-, bygge- og konstruktionsarbejde og montage og idriftsættelse af fabrikken. Kontrakten omfatter følgende udstyr; en rundknuser, et lamelfødebånd, et transportbånd, to grovsigtere og en kegleknuser til sekundærknusning.

FLSmidths evne til at kunne tilbyde kunden en komplet løsning til dette projekt var en afgørende faktor i tildelingen af ordren - da der hermed kan opnås kortere leveringstid og optimering af udstyrets ydeevne.

"Dette er FLSmidths første turnkey-kontrakt på et knuseranlæg for jernmalm i Indien. Ordren omfatter endvidere en kegleknuser som er et meget centralt udstyr i vores produktportefølje," udtaler adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen.

Det statsejede selskab NMDC Limited er den største enkeltstående producent og eksportør af jernmalm i Indien. Deres produktionsomkostninger er konkurrencedygtige med de førende jernmalmsproducenter i verden, og selskabet arbejder til stadighed på at sænke dem på tværs af alle sine aktiviteter. Faktorer som mekanisering af dets miner, dets fokus på til stadighed at reducere omkostningerne ved minedrift samt søgen efter forbedringer af effektiviteten af driften bidrager alle til NMDC Limiteds evne til at sænke sine produktionsomkostninger. Selskabet producerer i øjeblikket ca. 30 mio. tons jernmalm fra dets tre fuldt mekaniserede miner, som alle er beliggende i Indien. NMDC Limited beskæftiger sig også med søgning efter en lang række andre mineraler.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations