Fjordbank Mors A/S har succesfuldt gennemført fortegningsretsemission med et bruttoprovenu på DKK 116,6 mio.

Fjordbank Mors A/S (”Fjordbank Mors” eller ”Banken”) kan herved meddele, at udbuddet af aktier med fortegningsret for Bankens eksisterende aktionærer er blevet gennemført ved tegning af 2.120.869 stk. nye aktier a nominelt DKK 20 til kurs DKK 55 pr. aktie. Tegningsgarantierne fra de fire aktionærer blev således ikke aktuelle, da tegningen væsentligt overstiger DKK 75 mio.

Bruttoprovenuet fra fortegningsretsemissionen udgør DKK 116,6 mio. Efter fradrag for omkostninger i forbindelse med aktieudbuddet giver emissionen et nettoprovenu på ca. DKK 110 mio. til Banken. Provenuet fra udbuddet skal anvendes til yderligere at styrke Bankens kapitalberedskab, så Banken er stærkere kapital- likviditets- og solvensmæssigt funderet. Efter kapitaludvidelsen vil Banken have en solvens på ca. 12,4 % svarende til en solvensmæssig overdækning på 51 % i forhold til det individuelt beregnede solvensbehov.

Fjordbank Mors’ bestyrelse og direktion er meget tilfredse med resultatet af kapitaludvidelsen, som er med til at skabe et godt fremadrettet fundament for Banken.

De nye aktier vil have samme rettigheder som Fjordbank Mors’ eksisterende aktier, herunder samme ret til eventuelt udbytte fra og med regnskabsåret 2010. Registrering af kapitaludvidelsen hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen forventes at blive foretaget den 3. januar 2011. Efter registrering af de 2.120.869 stk. nye aktier a nominelt DKK 20 udgør den samlede nominelle aktiekapital i Fjordbank Mors DKK 142.197.980 svarende til 7.109.899 aktier a nominelt DKK 20.

De nye aktier forventes at blive optaget til officiel notering og handel på NASDAQ OMX Copenhagen A/S fra onsdag den 5. januar 2011 under moderfondskoden for de eksisterende aktier (DK0060136000).

Denne meddelelse er ikke rettet til investorer hjemmehørende i USA, Canada, Australien og Japan.

For yderligere information, kontakt venligst

Ordførende bankdirektør Peter Christensen, telefon nr. 96 70 15 00

Bankdirektør Torben Sørensen, telefon nr. 96 15 25 10