Kalmar Structured Finance A/S, Indfrielse af 3. udstedelse af Credit Linked Notes

København, 2010-12-29 15:11 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På vegne af ovennævnte selskab skal det hermed oplyses, at de obligationer, som selskabet udstedte den 31. oktober 2005, har forventet indfrielse den 7. januar 2011. Den 7. januar 2011 vil trancherne Class A1 Notes III, Class A2 Notes III, Class B1 Notes III, Class B2 Notes III og Class C Notes III blive indfriet til kurs 100.

Idet der er to udestående Credit Events på henholdsvis Takefuji Corporation (jævnfør fondsbørsmeddelelse dateret 1. oktober 2010) og Ambac Financial Group Inc. (jævnfør fondsbørsmeddelelse dateret 10. november 2010), hvor kredittabet på nuværende tidspunkt endnu ikke er blevet opgjort, kan Class D Notes III ikke indfries den 7. januar 2011. Retention Amount, hvilket udgør det maksimale potentielle kredittab, kan beregnes til EUR 3.520.000,00, og den nominelle udestående balance pr. 29. december 2010 på Class D Notes III er EUR 3.689.400,00, hvorfor det potentielle kredittab kun kan ramme Class D Notes III.

Kredittabet på Takefuji Corporation forventes opgjort den 1. februar 2011 med Cash Settlement den 16. februar 2011, mens kredittabet på Ambac Financial Group Inc. forventes opgjort den 11. marts 2011 med Cash Settlement den 28. marts 2011. Den 28. marts 2011 forventes Class D Notes III derfor endeligt indfriet.

Kalmar III indfrielse 2010-12-29.pdf