Etik Invest fik positive afkast for 2010 og yder bidrag til humanitære og andre almennyttige organisationer og foreninger

Udviklingen for Etik Invests afdelinger i 2010 har været positiv. For afdeling Nordiske Aktier er afkastet for foreløbigt opgjort til knap 30 pct. og for afdeling Danske Obligationer til knap 3 pct.

På denne baggrund vil der efter generalforsamlingen i april 2011 blive udbetalt bidrag til de humanitære og andre almennyttige organisationer og foreninger, som Etik Invest samarbejder med. Bidraget udgør 2 pct. henholdsvis ¾ pct. af formuen ved årets slutning, dvs. 308.000 kr. respektive 110.000 kr., eller i alt 418.000 kr.

På grund af hensættelser til udbetaling af disse bidrag vedr. fondskode ”Vælger” og tilsvarende udlodning til fondskoder ”Special” vil de indre værdier for afdelingerne blive 2 pct. henholdsvis 0,75 pct. lavere end ellers, når den indre værdi rapporteres til Fondsbørsen mandag den 3. januar 2011.

Foreningen samarbejder med en række humanitære organisationer: ADHD-foreningen, AIDS-Fondet, Amnesty International, Astma-Allergi Forbundet, Børnenes Kontor, Børns Vilkår, Caritas Danmark, Dansk Epilepsiforening, Danske Døves, Landsforbund, Dansk Røde Kors, Landsforeningen LEV, Menighedsfakultetet, Red Barnet, Scleroseforeningen, U-landsorganisationen IBIS og WWF Verdensnaturfonden.