FLSmidth opnår ordre på yderligere seks vertikale cementmøller i Brasilien

PRESSEMEDDELELSE

FLSmidth har modtaget en ordre til en værdi af ca. 180 mio. DKK fra det brasilianske selskab Votorantim Cimentos, Ltda. på levering af seks OK møller til cementformaling. Møllerne skal installeres sammen med de nye ovnlinier, der som meddelt i juli også er købt fra FLSmidth (jf. selskabsmeddelelse nr. 26-2010).

Ordren omfatter leverance af hovedudstyr, procesteknik samt rådgivning på byggepladsen og opstartsassistance til fire OK 33-4 møller og to OK 36-4 møller. Ordren indeholder endvidere en option på leverance af en syvende OK mølle. Sammen med møllerne skal der leveres gear fra FLSmidth MAAG Gear. Med den nye ordre er der nu solgt i alt tretten FLSmidth OK møller i Brasilien.

OK møllen, som er kendt for sin ekstremt høje virkningsgrad og driftssikkerhed, har en konstruktion der gør den ideelt egnet til Votorantims igangværende udbygning af produktionskapaciteten samt virksomhedens engagerede bestræbelser på at reducere energibelastningen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening frem til idriftsættelsen i midten af 2013.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations