Nørresundby Bank - Årsregnskabsmeddelelse 2010

NASDAQ OMX Copenhagen A/S                                                           Dato: 8. februar 2011
Nikolaj Plads 6
1007 København K                                                                                 Selskabsmeddelelse nr. 1

Selskabsmeddelelse

Solidt resultat - forslag om udbytte på 20 %

Nørresundby Banks regnskabsresultat før skat stiger fra 42,6 mio. kr. i 2009 til 76,5 mio. kr. i 2010. I resultatet indgår udgifter til Bankpakke I på 41,4 mio. kr.

Bestyrelsen betegner regnskabet som tilfredsstillende.

Efter afvikling af Bankpakke I er det igen muligt at udbetale udbytte. På baggrund af de senere års regnskabsresultater og bankens robuste kapitalforhold indstiller bestyrelsen til generalforsamlingen, at der udbetales 20 % i udbytte pr. aktie.

Herudover kan fremhæves:

• Primært resultat på 139,9 mio. kr. (før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån m.v.)
  • Egenkapitalforrentning før skat 6,2 % p.a.
  • Solvensprocent 15,0 - kernekapitalprocent 14,5.
  • Internt opgjort solvensbehov er under 8 %.
  • Solidt forhold mellem udlån 6,1 mia. kr. og indlån 5,9 mia. kr.
  • Alle grænseværdier i "Tilsynsdiamanten" er allerede overholdt.
  • Ingen eksponeringer i forhold til Amagerbanken.

Forventningerne til 2011 er påvirket af de aktuelle konjunkturforhold. Driftsresultatet før kursreguleringer og nedskrivninger på udlån m.v. forventes derfor at blive i niveauet 130 – 140 mio. kr.

I forbindelse med Finanstilsynets regnskabskontrol af bankens halvårsrapport for 2010 er vi blevet gjort opmærksom på, at specifikationen i noterne af nedskrivninger på udlån ikke fuldt ud lever op til Regnskabsbekendtgørelsen, idet der ikke er specifikation af de individuelle og gruppevise nedskrivninger på udlån. Den manglende specifikation fremgår af noterne side 21 - 22. Banken vil fremover vise denne specifikation af nedskrivningerne i noterne i delårsrapporterne svarende til årsrapporten.

For uddybende kommentarer henvises til vedlagte årsregnskabsmeddelelse eller til bankdirektør Andreas Rasmussen eller bankdirektør Finn Øst Andersson på telefon 98 70 33 33.

Venlig hilsen

Mads Hvolby                                                                  Andreas Rasmussen
Formand for bestyrelsen                                               Bankdirektør

2011.02.08_arsregnskabsmeddelelse.pdf