PRESSMEDDELANDE FRÅN BILIAS VALBEREDNING

Valberedningen i Bilia AB, bestående av Frank Larsson, som representerar Handelsbanken Fonder, Mikael Nachemson, som representerar Investment AB Öresund, Hans Hedström, som representerar Carnegie Fonder samt Eva Qviberg som representerar familjen Qviberg och Mats Qviberg, styrelseordförande i Bilia AB, har för avsikt att föreslå följande styrelse till årsstämman i bolaget.

Omval av följande ledamöter: Jack Forsgren, Mats Holgerson, Ingrid Jonasson Blank, Svante Paulsson, Jan Pettersson, Anna Qviberg, Mats Qviberg och Jon Risfelt. Vidare föreslås nyval av Per Avander och Stefan Charette. Heinrich Blauert och Eva Cederbalk har avböjt omval.

Per Avander, född 1961, är tillträdande VD i Bilia AB. Sedan 2008 är Per VD för Bilia Personbilar, som är det största bolaget inom Biliakoncernen och medlem i Bilias koncernledning. Per har en gedigen erfarenhet från bilbranschen sedan 1983 och har haft flera framträdande positioner, bland annat som VD för Din Bil i Göteborg och Stockholm. Stefan Charette, född 1972, VD för Investment AB Öresund. Styrelseordförande för Concentric AB, NOTE AB (publ) och GLOBAL Batterier AB samt styrelseledamot i Haldex AB (publ). Stefan har tidigare varit verkställande direktör för AB Custos (publ) och i Brokk Group. Rådgivare till multinationella koncerner vid Lehman Brothers och Salomon Smith Barney. Mats Qviberg föreslås fortsätta som bolagets styrelseordförande. Förutsatt årsstämmans beslut har styrelsen meddelat sin avsikt att utse Jan Pettersson till vice ordförande. Valberedningens fullständiga redogörelse innefattande förslag till stämmoordförande, styrelseoch revisorsarvodering, etc finns tillgänglig på Bilias hemsida, www.bilia.com. Valberedningens förslag kommer även att framgå av kallelse till årsstämma som hålls i Stockholm den 3 maj 2011.

Göteborg den 16 februari 2011

VALBEREDNINGEN I BILIA

Frågor besvaras av valberedningens ordförande Mikael Nachemson, telefon 08-402 33 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel

med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes den 16 februari 2011, kl 15:10.