Travelmarket A/S halvårsrapport for 1. halvår

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 63

Vejle den 17. februar 2011, 2011-02-17 10:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Halvårsrapport for 1. halvår (perioden 1.7.2010 – 31.12.2010) for regnskabsåret 2010/2011

Travelmarket med resultatforbedring i 1. halvår

• Resultatet for 1. halvår forbedret med t.kr. 470 i forhold til samme periode året før
  • Succesfuld relancering af travelmarket websider i nyt design
  • Mange nye partnerskaber etableret

Nettoomsætningen i 1. halvår blev t.kr. 11.091 mod t.kr. 10.943 i samme periode sidste år.

EBITDA resultatet i 1.halvår på t.kr. 837 er en forbedring på t.kr. 233 i forhold til samme periode året før.

Resultatforbedringen kan primært henføres til lavere omkostninger samt vækst i omsætningen.

Resultatet efter skat for 1. halvår blev t.kr. -281. Samme periode sidste år viste et resultat efter skat på t.kr. - 751

Forventninger til regnskabsåret

I december 2010 blev Travelmarket websiderne relanceret med nyt design og en række nye faciliteter. En større marketingkampagne har været aktiveret i Danmark siden årsskiftet, og det har resulteret i en vækst i antal besøg og indtjeningen på travelmarket.dk.

Travelmarket fastholder, på baggrund af resultatet for 1. halvår, fremgangen med de nye websider og en generel positiv markedsudvikling, forventningerne til 2010/2011 regnskabsåret. Travelmarket forventer en vækst i omsætningen og et øget overskud i forhold til 2009/2010 regnskabsåret.

Aktiviteter:

Virksomheden har i perioden brugt betydelige ressourcer på produktudvikling.  Især virksomhedens kerneområder er blevet videreudviklet, herunder relanceringen af rejsesøgemaskinen med de nye services.

Blandt andet er der udviklet en såkaldt gebyrberegner til flysøgemaskinen. Gebyrberegneren kan udregne gebyrer og tillægsydelser, som især lavprisselskaberne pålægger en flybillet. Mens nogle luftfartsselskaber opererer med totalpriser, tager andre selskaber ekstra for f.eks. bagage-, seating og betaling med kreditkort. Travelmarket skaber hermed mere gennemskuelighed i markedet til gavn for brugerne, og tiltaget bliver bakket op af Forbrugerrådet.

Herudover er der indgået partnerskaber med forskellige medieselskaber om etablering af rejsemarkeder.

Bl.a. 24Timer med 24rejser.dk og Søndagsavisen med ferieliv.dk er i januar 2011 er lanceret i både print og online. I marts 2011 lanceres de første Metro Travel rejsemarkeder i Sverige og Danmark som 1. etape i det globale samarbejde med Metro International, og herudover lanceres i marts et nyt rejsemarked i samarbejde med TV3.

I Sverige er der i perioden lanceret online rejsemarkeder med portalen spray.se og rejsemagasinet res.se

Travelmarket har i perioden leveret fly- og hotelsøgemaskiner til en række lufthavne – herunder Karup Lufthavn og alle lufthavne i Portugal. Der er desuden indgået aftale med Århus Lufthavn om lancering af fly- og hotelsøgemaskiner.

Desuden er der indgået samarbejde med flyselskabet Iceland Express, som har fået integreret bookingsoftware fra Travelmarket, hvor brugerne kan bestille dynamiske pakkerejser med fly+hotel.

Bestyrelsesbeslutninger:

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via First North.

Øvrige oplysninger

Aktieforhold:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede i 1. halvår af regnskabsåret 2010/2011 den 31. december 2010 i kurs 7,40.

Travelmarket A/S har 2.667.500 stk. udestående aktier fordelt på 116 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

Ole Stouby - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket købte i februar 2009 82.500 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. december 2010 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified  Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet. Certified Adviser og dennes medarbejder må ifølge reglerne ikke eje aktier i selskabet.

Perioderegnskaber for 3.kvartal 2010/2011 (1. januar 2011 – 31. marts 2011) offentliggøres 19. maj 2011.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47 mail ols@travelmarket.com

Certified  Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Amager Torv 9, 1160 København K, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket:

Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine - www.travelmarket.com med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod feriegæster og forretningsrejsende, der får stillet markedets bedste søgning på flybilletter, hotel, billeje, pakkerejser, afbudsrejser og meget andet til rådighed via www.travelmarket.dk. Travelmarket driver desuden et webbureau, der producerer booking software og websider til rejsebranchens aktører.

Travelmarket A/S (cvr-nr.: 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NASDAQ OMX First North under TMCOM. Investor materiale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk

Bilag 1 til FN meddelelse nr. 63. hovedtal for 1. halvar 2010-2011.pdf