Statens konverteringskurs fastlagt.

Aarhus Lokalbank offentliggjorde den 31. januar 2011, at banken ønskede at konvertere en del af bankens statslige hybride kernekapital til aktiekapital. Formålet med konverteringen og kapitalplanen i sin helhed var at sikre, at banken atter kunne medregne hele den hybride kernekapital ved opgørelsen af basiskapitalen, og at banken derved igen kunne opfylde det af banken opgjorte solvensbehov.

I forlængelse heraf og i overensstemmelse med aftalerne med Staten om tilførsel af hybrid kernekapital har Foreningen af Statsautoriserede Revisorer udpeget en uafhængig vurderingsmand der siden den 31. januar 2011 har arbejdet med at fastsætte en konverteringskurs.

Aarhus Lokalbank har i dag modtaget vurderingsmandens rapport. Af denne fremgår at konverteringen skal gennemføres til en kurs på 20,11 pr. aktie af 10 kr.

Det endeligt fastlagte konverteringsbeløb er opgjort til kr.142.200.000,00 af et samlet statsligt kapitalindskud på 177.750.000,00. Hertil tillægges renter fra sidste rentetermin kr. 5.063.090,00, så det samlede konverteringsbeløb i alt udgør kr. 147.263.090,00

Konverteringen gennemføres fredag den 25. februar 2011 og vil give Staten en ejerandel på 65,8 %. Medregnes Statens indirekte ejerskab af aktier i Finansiel Stabilitet A/S vil Staten samlet eje 67,5 % af Aarhus Lokalbank.

Aarhus Lokalbank ser frem til et godt samarbejde med den kommende storaktionær.

Vurderingsmandens rapport er vedlagt denne meddelelse.

AaL vurderingsrapport 21 feb 2011.pdf Meddelelse nr. 4-2011.pdf