Gennemførelse af Sparekassen Lolland A/S' erhvervelse af privatkundedelen af Eik Bank Danmark 2010 A/S og fusion ind i Sparekassen Lolland A/S

OMX Nasdaq Copenhagen A/S

Nikolaj Plads 6

Dato: 28. februar 2011

Fondsbørsmeddelelse nr.: 5

• Gennemførelse af Sparekassen Lolland A/S’ erhvervelse af privatkundedelen af Eik Bank Danmark 2010 A/S

• Eik Bank Danmark 2010 A/S fusionerer ind i Sparekassen Lolland A/S

Gennemførelse af transaktionen

Sparekassen Lolland A/S (”SPAR LOLLAND”) har i dag gennemført købet af Eik Bank Danmark 2010 A/S fra Finansiel Stabilitet A/S.

Betingelserne for handlens gennemførsel blev opfyldt den 21. februar 2011 med den endelige overdragelse af alle Eik Banks Danmarks 2010 A/S’ erhvervskunder og erhvervslignende engagementer til andre selskaber under Finansiel Stabilitet A/S. Eik Bank Danmark 2010 A/S’ tilbageværende virksomhed består herefter af privatkundedelen, internetbank, private banking, markets samt tilhørende back office og stabsfunktioner.

Transaktionen er tidligere godkendt af både Konkurrencestyrelsen og Finanstilsynet.

Købesummen betalt af SPAR LOLLAND for aktierne i Eik Bank Danmark 2010 A/S er foreløbigt opgjort til 736 mio. kr. svarende til den på overtagelsestidspunktet bogførte egenkapital. I forhold til den forventede købesum opgjort den 17. december 2010 på 365 mio. kr., er forøgelsen af købesummen alene udtryk for, at Eik Bank Danmark 2010 A/S har en større egenkapital end foreløbigt estimeret i december 2010, og at SPAR LOLLAND derfor overtager aktiver i tilsvarende større omfang.

Bankdirektør Steen Parsholt, Eik Bank Danmark 2010 A/S, er fratrådt i forbindelse med overdragelsen til SPAR LOLLAND. Den nuværende leder af Eik Bank Danmark 2010 A/S’ privatkundedel, Poul Poulsen, er antaget som bankdirektør i Eik Bank Danmark 2010 A/S for en kortere periode, indtil Eik Bank Danmark 2010 A/S er fusioneret med SPAR LOLLAND.

Med erhvervelsen får SPAR LOLLAND-koncernen en samlet balance på 15,4 mia. kr., en samlet kernekapital tillagt ansvarlig kapital på samlet på 1,5 mia.kr., et samlet indlån i størrelsesorden 10,6 mia. kr. og et samlet udlån på ca. 9,0 mia. kr. SPAR LOLLAND-koncernen vil have 335 medarbejdere og servicere mere end 130.000 kunder.

Fusion med Eik Bank Danmark A/S

Bestyrelsen for SPAR LOLLAND har besluttet at fusionere det nu 100%-ejede datterselskab Eik Bank Danmark 2010 A/S ind i SPAR LOLLAND, med SPAR LOLLAND som det fortsættende selskab.

I forlængelse af gennemførelsen af fusionen vil Eik Bank Danmark 2010 A/S fraflytte lokalerne på Oslo Plads i København, og blive overført til SPAR LOLLANDs lokaler i Kalkbrænderihavnen i København.

Fusionen sker med regnskabsmæssig virkning fra den 28. februar 2011 og forventes endeligt gennemført ultimo marts 2011.

Eventuelle spørgsmål til overtagelsen kan rettes til undertegnede.

SPAREKASSEN LOLLAND A/S

Lynge Thang Jørgensen