Opgjort solvens efter at konvertering af statsligt kapitalindskud er gennemført.

I forlængelse af fondsbørsmeddelelse nr. 6 – 2011 af 25. februar 2011 kan banken efter statens konvertering opgøre sin solvens til 13,8 %, set i forhold til lovens minimumskrav på 8,0 %, og et opgjort solvensbehov på 10,6 %.

Banken opfylder dermed atter lovens kapitalkrav uden indregning af den af Finanstilsynet givne dispensation i henhold til § 129, stk. 7, i Lov om Finansiel Virksomhed.

Banken arbejder nu videre med gennemførelsen af anden del af kapitalplanen, som offentliggjort i fondsbørsmeddelelse nr. 1 – 2011 af 31. januar 2011, der vil blive fremlagt til godkendelse på bankens generalforsamling den 19. marts 2011. Afhængig af mængden af konverteret kapital vil anden del af kapitalplanen ligeledes løfte bankens solvens.

Banken har en solid likviditetsoverdækning. Likviditetsprocenten er opgjort til 28,7 %, svarende til en overdækning på 187 %. Likviditetsreserven er dermed opgjort 1,2 mia. DKK.

Meddelelse nr. 10 - 2011.pdf