Flaggning

Helsingborg, Sverige, 2011-03-02 07:50 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Tibia Konsult AB, som ägs av Sten K Johnson, har köpt 250 000 aktier i Capilon AB (publ) den 1 mars 2011. Säljare av aktierna är Perman Consulting AB, som ägs av Mikael Perman, VD i Kvarnmon Hydraulics, som är ett affärsområde inom Capilon-koncernen. Försäljningen av aktier är avslutad och har genomförts utanför marknadsplatsen First North.

Efter genomförd transaktion innehar Tibia Konsult 599 815 aktier i Capilon, vilket motsvarar ca 15,1 % av aktiekapitalet och rösterna i bolaget. Perman Consulting innehar 85 405 aktier i Capilon, vilket motsvarar ca 2,1 % av aktiekapitalet och rösterna i bolaget efter genomförd transaktion.

Alex Molvin, VD, Capilon, E-post: alex.molvin@capilon.se, Tel: +46 708 25 39 90

Capilon AB (publ)
Adress: Järnvägsgatan 23
E-post: info@capilon.se
www.capilon.se

Capilon är ett publikt private equity-företag inriktat på industriella investeringar. Capilons affärsidé är att förvärva och utveckla mindre och medelstora industriföretag genom att vara en aktiv och ansvarsfull ägare. Capilon har sju affärsområden; Scanacon, MJP Waterjets, Österby Gjuteri, Alcopropeller, TermoRegulator, Kvarnmon Hydraulics och eC ErgoTronic. Capilon är listat på NASDAQ OMX First North och har Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Capilon PRM 2 mars 2011.pdf