Itella Posti tuo Cityconin kauppakeskuksiin uuden tavan lähettää ja vastaanottaa paketteja

Citycon Oyj   Lehdistötiedote   02.03.2011

Itella Posti tuo uudet SmartPOST pakettiautomaatit Cityconin pääkaupunkiseudun kauppakeskuksiin. Smart POST automaatti tuo uuden tavan lähettää ja vastaanottaa paketteja. Ensimmäiset Cityconin kauppakeskuksiin tulevat SmartPOST-pakettiautomaatit otetaan käyttöön pääkaupunkiseudulla Isossa Omenassa, Myyrmannissa, Columbuksessa ja Lippulaivassa.

SmartPOST-palvelukonseptissa pakettien lähettäminen ja toimittaminen perustuvat itsepalveluperiaatteella toimiviin pakettiautomaatteihin sekä verkko- ja etäkauppaan.

Pakettiautomaatit tulevat sijaitsemaan Espoon Isossa Omenassa ja Vantaan Myyrmannissa P-hallien auloissa, Helsingin Columbuksessa K-citymarketin luona ja Espoon Lippulaivassa 1. ja 2.kerroksen välitasanteella. SmartPOST pakettiautomaateista asiakkaat voivat noutaa paketit kätevästi samalla kertaa kauppakeskuksessa asioinnin yhteydessä. Näissä kauppakeskuksissa SmartPOST pakettiautomaatit otetaan käyttöön maalis-toukokuun aikana.

Palvelu tukee verkkokaupan kehittymistä

SmartPOST-palvelussa on kyse siitä, että tilatessaan tuotteita verkkokaupasta, asiakas valitsee pakettinsa noutopaikaksi itselleen sopivimman sijaitsevan automaatin. Kun paketti on saapunut automaattiin, asiakas saa matkapuhelimeensa lokerokoodin sisältävän tekstiviestin. Lokerokoodi näppäillään pakettiautomaatilla ja paketin saa lokerosta sen avautuessa. Myös pakettien lähettäminen automaatin kautta onnistuu.

Lisätiedot:

Specialty Leasing Manager Marko Ryhänen, Citycon Oyj, Vuokraus ja Markkinointi, puh. 040 139 5397

Liiketoimintajohtaja Tommi Sunikka, Itella Posti Oy, SmartPOST & Etäkauppa puh. 0400 948 953

Citycon Oyj on kauppakeskusten aktiivinen omistaja ja pitkäjänteinen kehittäjä. Yhtiö luo puitteet menestyvälle kaupankäynnille. Cityconin kauppapaikat palvelevat sekä kuluttajia että vähittäiskauppaa. Yhtiö ottaa huomioon ympäristön edun ja kauppapaikkojensa lähialueiden hyvinvoinnin. Citycon on kauppakeskusliiketoiminnan markkinajohtaja Suomessa ja sillä on vahva asema Ruotsissa ja vakaa jalansija Baltiassa. Yhtiö omistaa yhteensä 33 kauppakeskusta ja 49 muuta kauppapaikkaa. www.citycon.fi

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jossa on työntekijöitä 18 000 ja liikevaihto vuonna 2009 oli 900 miljoonaa euroa. Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmä on osa Itella-konsernia.
www.itella.fi