RAMIRENT HANKKI LOPUT 40 % OTS BRATISLAVAN OSAKEKANNASTA SLOVAKIASSA

RAMIRENT OYJ             SIJOITTAJAUUTINEN            8.3.2011

RAMIRENT HANKKI LOPUT 40 % OTS BRATISLAVAN OSAKEKANNASTA SLOVAKIASSA

Ramirent meni vuonna 2008 Slovakian markkinoille hankkimalla 60 % Slovakian johtavasta rakennusyhtiöille konevuokrapalveluja tarjoavasta yrityksestä OTS Bratislava spol.sr.o:n (OTS) osakekannasta. Ramirent käytti nyt optiotaan hankkia loput 40 % yhtiön osakkeista.

Kun Ramirent hankki OTS:in vuonna 2008, yhtiö oli erikoistunut rakennuslaitteiden vuokraukseen, korjaukseen ja myyntiin. Tänä päivänä yhtiö on muutettu puhtaaksi konevuokraamoksi ja on säilyttänyt markkinajohtajuutensa maankattavalla 38 toimipisteen verkostolla.

“Kuluneen kolmen vuoden aikana olemme uudistaneet yhtiön koko kaluston ja lisänneet uusia tuoteryhmiä, joten yritys on nyt täyden valikoiman konevuokraamo,” sanoo Tomasz Walawender, Europe Central-segmentin johtaja. “Huhtikuussa 2011, yrityksen nimi muuttuu Ramirent spol.s.r.o:ksi. Olemme tyytyväisiä, että entinen omistaja ja toimiva johto jatkavat Ramirent-organisaation luotsaamista Slovakiassa ja Tšekin tasavallassa.”

Omistuksen kasvattaminen 100 %:iin OTS:ssa noudattaa Ramirentin kasvustrategiaa Keski- ja Itä-Euroopassa. Slovakialaiset konevuokrausmarkkinat ovat vielä varhaisessa kehitysvaiheessa ja maankattava verkostomme tarjoaa erinomaisen pohjan jatkaa konevuokrausmarkkinoiden kehittämistä edelleen Slovakiassa.

Lisätiedot:

Tomasz Walawender, Senior Vice President, Europe Central, puhelin +48 91 4323410

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.000 työntekijää 378 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

www.ramirent.com