Beslutning om kapitalforhøjelse med henblik på gennemførelse af rettet udbud af nye aktier i henhold til prospekt af 10. marts 2011.

• Med henblik på gennemførelse af rettet udbud af nye aktier har bestyrelsen besluttet at forhøje selskabets aktiekapital med nominelt kr. 50.807.770 mod konvertering af ansvarlige lån på i alt kr. 102.177.000 til 5.080.777 stk. nye aktier i banken.
  • Tegningen af de 5.080.777 stk. nye aktier er sket, og udbuddet af de nye aktier forventes herefter gennemført den 21. marts 2011 efter indbetaling samt registrering af kapitalforhøjelsen i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Baggrund

Ved selskabsmeddelelse nr. 17-2011 og 18-2011 af 10. marts 2011 offentliggjorde Banken to prospekter i forbindelse med to rettede udbud af henholdsvis op til 7.458.975 stk. nye aktier á nominelt DKK 10 (”Udbuddet”) samt op til nominelt DKK 150 millioner nye kapitalbeviser á nominelt DKK 1.000 i form af hybrid kernekapital mod konvertering af op til i alt DKK 150 millioner eksisterende kapitalbeviser i form af ansvarlig lånekapital udstedt af Banken og optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S under ISIN-kode DK0030102017.

Ved selskabsmeddelelse nr. 20 - 2011 offentliggjorde Banken resultatet af udbuddene, hvorefter der var givet fuldmagt til konvertering af ansvarlige lån på i alt kr. 102.177.000 til 5.080.777 stk. nye aktier i selskabet, mens der ikke var givet fuldmagter til tegning af nye kapitalbeviser.

Beslutning om forhøjelse af aktiekapitalen

På den ordinære generalforsamling afholdt dags dato blev bestyrelsen bemyndiget til at forhøje Selskabets aktiekapital med indtil i alt nominelt DKK 150 mio. ved konvertering af gæld.

Med henblik på gennemførsel af udbuddet af de nye aktier, har bestyrelsen nu truffet beslutning om at udnytte bemyndigelsen i vedtægternes § 2b til at forhøje Bankens aktiekapital med nominelt DKK 50.807.770, svarende til 5.080.777 stk. nye aktier á nominelt kr. 10 ved konvertering af eksisterende kapitalbeviser i form af ansvarlig lånekapital.

Tegning af nye aktier

Tegningen af de i alt 5.080.777 stk. aktier á nominelt kr. 10 til kurs 201,1 pr. aktie skete i umiddelbar forlængelse af kapitalforhøjelsesbeslutningen. Udbuddet forventes herefter gennemført mandag den 21. marts 2011 efter registrering i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og udstedelse af de nye aktier gennem VP Securities A/S. Efter registrering i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen forventes de nye aktier optaget til handel på NASDAQ OMX Copenhagen A/S med forventet første handelsdag den 24. marts 2011.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til administrerende direktør Vagn Thorsager på tlf. 87 61 46 05.

Meddelelse nr 22 - 2011.pdf