NORDSTJERNAN EI TULE KANNATTAMAAN SALCOMPIN OSINGONMAKSUA JA HAKEMUS VÄHEMMISTÖOSAKKEIDEN LUNASTAMISEKSI KAHDEN EURON OSAKEKOHTAISESTA HINNASTA

Salo, Suomi, 2011-03-21 08:25 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Salcomp Oyj       Pörssitiedote 21.3.2011 klo 9.25

Salcomp Oyj (”Salcomp”) on vastaanottanut seuraavan ilmoituksen Nordstjernan AB:ltä (”Nordstjernan”).

”Nordstjernan omistaa tällä hetkellä yli yhdeksän kymmenesosaa (90 prosenttia) Salcompin osakkeista. Nordstjernan on ostanut, ja jatkaa Salcompin osakkeiden ostamista, hinnalla, joka ei ylitä 2,00 euroa osakkeelta. Kuten aiemmin ilmoitettiin, Nordstjernan aikoo myös aloittaa lunastusmenettelyn Salcompin vähemmistöosakkeenomistajien osakkeiden lunastamiseksi ja menettelyn myötä lunastaa kaikki Salcompin jäljelle jäävät osakkeet ja lopulta de-listata yhtiön osakkeet pörssistä.

Salcompin yhtiökokouskutsun mukaan hallitus ehdottaa 24.3.2011 pidettävälle yhtiökokoukselle, että osinkoa maksettaisiin 0,07 euroa ulkona olevalta osakkeelta.

Viimeaikaiset tapahtumat huomioon ottaen Nordstjernan ei tule kannattamaan Salcompin osingonmaksua ja aikoo näin ollen äänestää hallituksen osingonjakoehdotusta vastaan.”

Nordsjernan on myös ilmoittanut jättäneensä hakemuksen keskuskauppakamarin lunastuslautakunnalle välimiesoikeuden asettamiseksi vähemmistöosakkeiden lunastamiseksi. Hakemuksenmukainen lunastushinta on kaksi euroa (EUR 2,00) osakkeelta ja mikäli Salcomp kuitenkin jakaa osinkoa tai jakaa varoja ennen lunastusmenettelyn päättymistä, lunastusmenettelyssä tarjotusta hinnasta tullaan vähentämään osingon- tai muun varojenjaon määrä.

SALCOMP OYJ

Markku Hangasjärvi