Gennemført kapitalplan.

I forlængelse af meddelelse nr. 23 – 2011 ”gennemførelse af kapitalforhøjelse i forbindelse med udbud af nye aktier”, hvor nom. kr. 102.177.000 kapitalbeviser i ISIN-kode DK0030102017 blev konverteret til 5.080.777 nye aktier i banken, er den resterende udestående cirkulerende mængde i ISIN-kode DK0030102017 noteret på NASDAQ OMX Copenhagen på nom. kr. 47.823.000.

Det kan samtidig oplyses, at banken har indgået aftale med Nykredit Bank A/S om konvertering af i alt kr. 75 mio. i ansvarlig lånekapital til i alt kr. 75 mio. i hybrid kernekapital ved at optage lån med en samlet hovedstol på i alt kr. 75 mio. i hybrid kernekapital mod indskud af i alt kr. 75 mio. i ansvarlig lånekapital udstedt af Nykredit Bank A/S.

Banken kan efter kapitalplanens gennemførelse opgøre sin solvens til 15,1 %, set i forhold til lovens minimumskrav på 8,0 %, og et opgjort solvensbehov på 10,6 %.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse kan rettes til administrerende direktør Vagn Thorsager på tlf. 87 61 46 05.

Meddelelse nr. 24 - 2011.pdf