Hoofdrol voor Heineken in National Geographic TV Documentaire

Amsterdam, 22 maart 2011 - Heineken speelt de hoofdrol in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van de succesvolle TV serie Mega Factories die donderdagavond, 24 maart 2011, om 21:00 uur door National Geographic Channel in Nederland wordt uitgezonden. In de 45 minuten durende documentaire is te zien hoe Heineken bier volgens bijna 150 jaar oud recept wordt gebrouwen in de ketels van Heineken in Zoeterwoude en Den Bosch. De vele aspecten van het brouwproces komen hierbij aan de orde, zoals het selecteren van het juiste gerst en hop, de kwaliteit van het water, het vergistingsproces, het lageren en natuurlijk het verpakken in de bekende groene Heineken flessen.

Naast het brouwproces is er ook ruimschoots aandacht voor vele andere zaken die Heineken de leider in het internationale premium bier segment maken. Denk aan de geschiedenis en traditie van het bedrijf, de marketing van het Heineken merk, hoe het bedrijf elke dag actief invulling geeft aan duurzaam ondernemen en bovenal het vakmanschap en de passie van de medewerkers. Hierbij komen vele Heineken-medewerkers voor het voetlicht, van de brouwmeester tot de sponsoringmanager, van de watertechnoloog tot de barman en van de stalmeester tot de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Jean-François van Boxmeer, Voorzitter Raad van Bestuur/CEO Heineken N.V., over het programma:

"Het is een enorme eer dat National Geographic deze documentaire over Heineken heeft gemaakt. De film geeft een uniek inzicht in het product, het merk, het bedrijf en vooral de mensen hier achter en laat zien hoe kwaliteit, ondernemerschap en passie centraal staan bij alles wat we doen. Toen ik de documentaire onlangs tijdens een voorvertoning zag was ik echt trots dat ik voor Heineken werk en deel mag uitmaken van het succes van dit bedrijf."

Naast Nederland wordt Mega Factories Heineken in maart en april ook in België, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Luxemburg, Polen, Rusland, Roemenië, Spanje, Turkije en Zweden uitgezonden.

Previews van de aflevering zijn te zien op:

www.natgeotv.com/nl/mega-stories-2/video/mega-brewery

Persinformatie:

Heineken International
John-Paul Schuirink
Email: john-paul.schuirink@heineken.com

Heineken Nederland
Hans Sjouke Koopal
Email: h.s.koopal@heineken.nl

Noot voor de redactie:

Over Heineken:
Heineken is een van 's werelds grootste bierbrouwers en voert een beleid dat is gericht op groei en onafhankelijkheid. Het Heineken merk, dat de naam van de oprichter van het bedrijf draagt, is in vrijwel alle landen verkrijgbaar en geldt wereldwijd als het meest waardevolle premium biermerk. Heineken streeft ernaar 's werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen en de toonaangevende bierbrouwer te zijn in alle markten waarin de onderneming opereert. Heineken bezit 140 brouwerijen in meer dan 70 landen en heeft in 2010 op pro forma-basis 205 miljoen hectoliter bier verkocht. Hiermee is Heineken qua volume de grootste bierbrouwer in Europa en de derde brouwer op de wereldbiermarkt. Heineken streeft naar een verantwoorde wijze van marketing en consumptie van zijn meer dan 200 internationale premiumbieren, regionale en lokale bieren, speciaalbieren en ciders, waaronder Amstel, Birra Moretti, Cruzcampo, Dos Equis, Foster's, Kingfisher, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger en Zywiec. Op pro forma-basis, met inbegrip van FEMSA Cerveza, bedroegen in 2010 de totale opbrengsten € 17 miljard en was de EBIT (beia) € 2,7 miljard. Er werkten het afgelopen jaar gemiddeld meer dan 70,000 mensen bij Heineken. De aandelen Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op Euronext Amsterdam. De aandelenkoersen kunnen op Bloomberg worden opgevraagd onder de fondscodes HEIA NA en HEIO NA en op Reuters Equities 2000 Service onder HEIN.AS en HEIO.AS. Aanvullende informatie kan worden opgevraagd via de website van Heineken: www.heinekeninternational.com.

Over National Geographic:
De National Geographic Society is in 1888 opgericht 'ter vergroting en verspreiding van geografische kennis' en is de grootste wetenschappelijke en educatieve non-profitorganisatie ter wereld. Sindsdien heeft de organisatie wetenschappelijk onderzoek gefinancierd en wereldwijd informatie verspreid onder haar ruim negen miljoen leden. De National Geographic Society informeert en inspireert dagelijks miljoenen mensen door middel van haar tijdschriften, boeken, televisieprogramma's, dvd's, kaarten en atlassen, alsmede door het financieren van onderzoek, de National Geographic Bee, trainingsprogramma's voor leraren en het verspreiden van innovatief lesmateriaal. Voor meer informatie: www.natgeotv.com/nl.

Download Heineken International Press  Release.