Pekka Ruuskanen Ponsse North America Inc:n toimitusjohtajaksi - Marko Mattila aloittaa aluejohtajana, Pohjois-Amerikan jälleenmyyjät

Vieremä, Finland, 2011-03-30 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

PONSSE OYJ:N PÖRSSITIEDOTE 30.3.2011 KLO 14.00

Pekka Ruuskanen Ponsse North America Inc:n toimitusjohtajaksi – Marko Mattila aloittaa aluejohtajana, Pohjois-Amerikan jälleenmyyjät

Ponsse North America Inc:n toimitusjohtajaksi on 1.6.2011 alkaen nimitetty metsätalousinsinööri Pekka Ruuskanen (42). Pekka Ruuskanen vastaa uudessa tehtävässään Ponsse North America Inc:n toiminnasta ja hänen sijoituspaikkansa on Rhinelander (WI), Yhdysvallat. Ruuskanen raportoi myynti- ja markkinointijohtaja Jarmo Vidgrénille.

Pekka Ruuskanen on aloittanut Ponsse-konsernin palveluksessa vuonna 1998 sijoituspaikkanaan Ponssen Yhdysvaltojen tytäryhtiö Ponsse North America, Inc. Hän on toiminut PONSSE metsäkoneiden kouluttajana, aluemyyntipäällikkönä ja tuotepäällikkönä. Ruuskanen on työskennellyt puunkorjuun ja metsäteollisuuden parissa Yhdysvaltojen lisäksi myös Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Ruuskanen on suorittanut metsätalousinsinöörin tutkinnon lisäksi metsäkoneenkuljettajan tutkinnon.

Metsätalousinsinööri Marko Mattila (37) on nimitetty 1.6.2011 alkaen aluejohtajaksi, Pohjois-Amerikan jälleenmyyjät. Mattila vastaa uudessa tehtävässään Ponssen Pohjois-Amerikan jälleenmyyntiverkoston tukemisesta ja kehittämisestä. Hänen sijoituspaikkansa on Vieremä ja hän raportoi myynti- ja markkinointijohtaja Jarmo Vidgrénille. Marko Mattila siirtyy uuteen tehtäväänsä Ponsse North America Inc:n toimitusjohtajan tehtävästä, jossa hän on toiminut vuodesta 2007.

Vieremällä 30. maaliskuuta 2011

PONSSE OYJ

Juho Nummela

Toimitusjohtaja Juho Nummela, Ponsse Oyj, puh. 0400 495 690

NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.ponsse.com

Ponsse Oyj on tavaralajimenetelmän metsäkoneiden myyntiin, tuotantoon, huoltoon ja teknologiaan erikoistunut yritys, jonka toimintaa ohjaa aito kiinnostus asiakasta ja tämän liiketoimintaa kohtaan. Yhtiö kehittää ja valmistaa kestävän kehityksen mukaisia, innovatiivisia puunkorjuuratkaisuja asiakastarpeiden mukaisesti.

Metsäkoneyrittäjä Einari Vidgrén perusti yhtiön vuonna 1970, ja yhtiö on koko historiansa ajan ollut tavaralajimenetelmään perustuvien puunkorjuuratkaisujen edelläkävijä. Ponssen kotipaikka on Suomessa Vieremällä. Yrityksen osakkeet noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisella listalla.