Heineken nieuwe hoofdsponsor Hermitage Amsterdam

Amsterdam, 21 april 2011 - Heineken is hoofdsponsor van de Hermitage Amsterdam geworden. Het hoofdsponsorschap is een uitbreiding van de succesvolle samenwerking die de bierbrouwer al sinds 2007 met het museum heeft. Het contract is voor een periode van 5 jaar afgesloten.

Jean-François van Boxmeer, voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken N.V.: "Als onderdeel van onze duurzaamheidsaanpak 'Brewing a Better Future' willen we als bedrijf graag een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschappen waarin we actief zijn. De Hermitage Amsterdam is een enorme verrijking van het culturele leven in Nederland en we zijn dan ook trots als Heineken aan dit wereldberoemde instituut verbonden te zijn."

In 2002 zette Heineken haar eerste stappen op de Russische markt in St. Petersburg, de bakermat van de Hermitage. Met de intensievere ondersteuning van de Hermitage Amsterdam wordt de band tussen Heineken en St. Petersburg nu verder versterkt.

Persinformatie:
John-Paul Schuirink
Telefoon: 020 5239 355
john-paul.schuirink@heineken.com

Noot voor de redactie:
Heineken is een van 's werelds grootste bierbrouwers en voert een beleid dat is gericht op groei en onafhankelijkheid. Het Heineken merk, dat de naam van de oprichter van het bedrijf draagt, is in vrijwel alle landen verkrijgbaar en geldt wereldwijd als het meest waardevolle premiumbiermerk. Heineken streeft ernaar 's werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen en de toonaangevende bierbrouwer te zijn in alle markten waarin de onderneming opereert. Heineken bezit 140 brouwerijen in meer dan 70 landen en heeft in 2010 op pro forma-basis 205 miljoen hectoliter bier verkocht. Hiermee is Heineken qua volume de grootste bierbrouwer in Europa en de derde brouwer op de wereldbiermarkt. Heineken streeft naar een verantwoorde wijze van marketing en consumptie van zijn meer dan 200 internationale premiumbieren, regionale en lokale bieren, speciaalbieren en ciders, waaronder Amstel, Birra Moretti, Cruzcampo, Dos Equis, Foster's, Kingfisher, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate, Tiger en Zywiec. Op pro forma-basis, met inbegrip van FEMSA Cerveza, bedroegen in 2010 de totale opbrengsten €17 miljard en was de EBIT (beia) €2,7 miljard. Er werkten het afgelopen jaar gemiddeld meer dan 70.000 mensen bij Heineken. De aandelen Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op Euronext Amsterdam.De aandelenkoersen kunnen op Bloomberg worden opgevraagd onder de fondscodes HEIA NA en HEIO NA en op Reuters Equities 2000 Service onder HEIN.AS en HEIO.AS. Aanvullende informatie kan worden opgevraagd via de website van Heineken: http://www.heinekeninternational.com.

Klik hier om het persbericht te openen.