Resumé af FLSmidth & Co. A/S' ordinære generalforsamling

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 09-2011, 29. april 2011

Fredag den 29. april 2011, kl. 16:00 afholdt FLSmidth & Co. A/S ordinær generalforsamling i Radisson SAS Falconer Hotel & Conference Center, Frederiksberg, med følgende dagsorden:

1. Ledelsens beretning

1. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab

1. Anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport

1. Valg af medlemmer til bestyrelsen

1. Valg af revisor

- Forslag 6.1: Bemyndigelse til at lade selskabet erhverve egne aktier

Ad 1-3: Dagsordenens pkt. 1-3 blev behandlet under ét. Generalforsamlingen tog beretningen til efterretning, godkendte årsrapporten og meddelte decharge for direktionen og bestyrelsen. Bestyrelsens forslag om et udbytte på DKK 9 per aktie blev vedtaget.

Ad 4: I henhold til vedtægternes § 11 er de generalforsamlingsvalgte medlemmer af bestyrelsen på valg hvert år. Følgende generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer - Jens S. Stephensen, Torkil Bentzen, Jesper Ovesen, Martin Ivert og Vagn Sørensen blev genvalgt. Generalforsamlingen valgte yderligere Sten Jakobsson som nyt bestyrelsesmedlem. I henhold til selskabets forretningsorden om, at et medlem af bestyrelsen skal afgå på den første ordinære generalforsamling, der afholdes efter at den pågældende er fyldt 70 år, stillede Jørgen Worning ikke op til genvalg.

Ad 5: Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om genvalg af Deloitte Statsautoriseret Revisionsaktieselskab.

Ad 6.1: Generalforsamlingen vedtog bestyrelsens forslag om bemyndigelse til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling, at lade selskabet erhverve egne aktier til en pålydende værdi af i alt 10% af selskabskapitalen, jf. selskabslovens kapitel 12. Vederlaget må ikke afvige fra den på erhvervelsestidspunktet på NASDAQ OMX Copenhagen A/S noterede officielle kurs med mere end 10%.

Generalforsamlingens dirigent, advokat Klaus Søgaard, afsluttede generalforsamlingen kl. 17:11. 460 Aktionærer - repræsenterende 22,17 pct. af stemmerne - deltog i generalforsamlingen

På det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Vagn Sørensen som formand og Jens S. Stephensen som næstformand.

Corporate Communications & Investor Relations

Link til pdf fil