Delårsrapport - 1. kvartal 2011

Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for 1. kvartal 2011. Delårsrapporten er urevideret og har følgende hovedpunkter.

Moderselskab og koncern

• Moderselskabet for Deltaq har i 1. kvartal 2011 realiseret et underskud før skat på 1,9 mio. kr.

• Der er ikke foretaget værdireguleringer af portefølje- selskaberne i perioden, og moderselskabets indre værdi udgør 119,6 kr. pr. aktie pr. 31. marts 2011

• Som følge af de negative resultater i Attraq er der i 2010 igangsat en turnaround, hvis gennemførsel må anses som nødvendig for en bevarelse af værdierne i dette selskab

• Omsætningen i 1. kvartal 2011 blev 142,9 mio. kr. hvilket er en omsætningsvækst på 25,7 mio. kr. i forhold til 1. kvartal 2010. Dette svarer til stigning på 20,9 %• På koncernniveau har Deltaq i 1. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 1,4 mio. kr. og et underskud før skat på 6,6 mio. kr.

Porteføljeselskaber

• ATTRAQ – der har gennemført store omkostningsreduktioner - har i 1. kvartal 2011 realiseret et driftsunderskud (EBITDA) på 3,4 mio. kr. i et fortsat vanskeligt marked og har gennemført omkostnings- reduktioner

• Spinning Jewelry har i 1. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 1,0 mio. kr., hvilket er som forventet. Der er realiseret en omsætningsstigning på 34 % i forhold til 1. kvartal 2010

• Combilent Gruppen har i 1. kvartal 2011 realiseret et driftsoverskud (EBITDA) på 3,1 mio. kr. Resultatet er lavere end forventet og skyldes at dele af ordrebe- holdningen er blevet udskudt