RAMIRENTILLE EUROOPAN KONEVUOKRAUSJÄRJESTÖN MARKKINOINTIPALKINTO

LEHDISTÖTIEDOTE 9.6.2011

Ramirent sai 8.6.2011 Euroopan kone- ja vuokrauslaitejärjestön (The European Rental Association, ERA) markkinointipalkinnon strategisesta brändinmuutoskampanjastaan Bautaksesta Ramirentiksi Norjassa. Palkinto luovutettiin ERAn vuotuisessa seminaarissa, joka tänä vuonna pidettiin Amsterdamissa.

Palkinnon saamisen kriteerinä oli parhaiten suunniteltu, tehokkaasti ja strategisesti erinomaisesti toteutettu nimenvaihdoskampanja. Kampanja toi myös esille vuokraamisen etuja kuluttajille verrattuna laitteiden omistamiseen.

"Tutkimukset osoittavat, että projekti on ollut kaikkein tehokkain Norjassa toteutettu nimenvaihdoskampanja”, kertoo Ramirent Norjan markkinointijohtaja Ann-Kristin Ytreberg. Tämä ei ollut pelkkä ulkoinen promootiokampanja. Brändimuutoksen myötä muun muassa sitoutimme ja motivoimme yrityksemme työntekijöitä kehittämällä sisäisiä, toimintaan vaikuttavia prosesseja. Niillä parannetaan Ramirentin ja toivottavasti koko konevuokrausalan toiminnan laatua.”

“Vaikka Bautas oli erittäin vahva brändi Norjassa, halusimme liittää tytäryhtiön tiiviimmin Ramirent-konserniin. Nyt yhtiö toimii kaikissa maissa Ramirent-brändillä. Nimenmuutos oli myös osa konserninlaajuista brändikehitystä Ramirentissä, joka keskittyy yhteiseen visioon, toiminta-ajatukseen, arvoihin ja strategiaan”, sanoo Ramirent-konsernin toimitusjohtaja Magnus Rosén.  ”Olemme Ramirentissä yhdistämässä erilaisia järjestelmiä ja prosesseja. Koska Norja on merkittävä Ramirent-maa, joka tuo neljäsosan konsernin liikevaihdosta, muutos korosti halukkuutta työskennellä ja toimia yhtenä brändinä ja yrityksenä.”

LISÄTIETOJA:
Ann-Kristin Ytreberg, markkinointijohtaja, Ramirent Norja, puh. +47 40 857 671
Franciska Janzon, johtaja, konserniviestintä ja brändi, puh. 020 750 2859

Lisätietoja ERAn toiminnasta ja palkinnosta on saatavilla www.erarental.org

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.000 työntekijää 378 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.