Meddelelse#100-Color Line AS har indgået aftale med Mermaid Norway AS.

Glostrup, 2011-06-19 12:04 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Det norske datterselskap, Mermaid Norway AS, har indgået en ny 3-årig “Software-as-a-Service”-kontrakt med Color Line AS. Samtidig er kontrakten udvidet med en serviceavtale gældende i samme periode.

Color Line betjener færgeruter mellem Norge og hhv. Tyskland, Danmark og Sverige. Selskabets flåde på seks færger transporterer årligt mere end fire millioner passagerere.

Mermaid leverer og drifter en avanceret DDS-løsning på ca. 1.000 skærrme på færger og på land. Skærmene befinder sig bl.a. i public-områder, i butikker, ved kasseapparater, i restauranter og barer samt indcheckings- og venteområder, hvor løsningen leverer både information og reklamer til passagererne.

Løsningen indeholder funktionalitet specielt udviklet til transport-segmentet, bl.a. GPS-styring af indhold, kommunikation over satelitt, dynamiske kort med færgens position m.m.

Mermaid overtog denne løsning og kundeforhold ved overtagelsen af HeadlineTV i januar 2011. Indgåelsen af denne nye aftale indebærer en revitalisering af kundeforholdet, og passer godt ind i Mermaids strategi for transport-segmentet.

Parterne ønsker ikke at oplyse aftalens størrelse.

Grundet de generelle markedsvilkår, har selskabet valgt ikke at udmelde forventningerne til 2011 førend aflæggelsen af halvårsregnskabet for 2011.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                           Certified Adviser

Henrik Johnsen                                        Gert Mortensen

mermaid technology a/s                          Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                 Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                           E-mail: gm@schroderpartners.dk

................................................................................................................................................................................................
Mermaid har i dag ansvar for drift af mere end 18000 skærme i mere end 30 lande, og er dermed ubetinget den største leverandør af dynamisk digitale skilte/instore tv i Skandinavien. Kernekompetencerne er fladskærme i dansk design, dedikeret software og målrettet spotproduktion. Det nyeste produkt er dedikerede radiokanaler til bl.a. detailhandels-kæder. Kunderne tæller: A-apoteket, STARK, TDC, Matas, Sparekassen Kronjylland, DSB, Telia, Click, Burger King, SuperBest, 7-Eleven, BoConcept, Fætter BR, Toys"R"s, Kvickly, Silvan, Daimler Biler, Sunset Boulevard, Profil Optik, Citroën og mange andre. Vi har kontorer i København, Århus, Oslo og Stockholm.

Besøg www.mermaid.dk for mere information om mermaid technology a/s.