Storaktionærmeddelelse - Transnova Investments Ltd.

Meddelelse nr. 13/2011

København og Oslo, 14. juli 2011, 2011-07-14 08:20 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Affitech A/S, (NASDAQ OMX: AFFI), der udvikler antistoflægemidler, meddeler i henhold til værdipapirlovens §29 og bekendtgørelse nr. 795 af 20. august 2009 om storaktionærer, at Trans Nova Investments Ltd. d. 13 juli 2011 har reduceret sin aktiebeholdning i Affitech A/S fra 260.187.010 stk. aktier à nom. DKK 0,50/stemmerettigheder (svarende til 53,34% af Affitech A/S’ samlede aktiekapital/antal stemmerettigheder) til 195.140.258 stk. aktier à nom. DKK 0,50 svarende til 40% af Affitech A/S’ samlede aktiekapital/antal stemmerettigheder.

Affitech A/S har én aktieklasse

Om Affitech A/S

Affitech A/S er en børsnoteret (NASDAQ OMX Copenhagen) biotekvirksomhed med hovedsæde i København, Danmark og forsknings- og udviklingsfaciliteter i Oslo, Norge. Affitech A/S udvikler 100% humane antistoflægemidler baseret på række patenterede antistofteknologier. Affitech A/S’ lægemiddel­kandidater retter sig bl.a. mod kræft, betændelses­tilstande og andre sygdomsområder. CBAS™ (Cell Based Antibody Selection) er Affitech’s hovedteknologi til isolation af førende antistoffer mod molekyler på celleoverfladen. Affitech udvikler sine to førende antistoflægemiddelkandidater AT001/r84 og AT008/CCR4 i samarbejde med sin russiske partner IBC Generium. Yderligere information fås på www.affitech.com.

Ansvarsfraskrivelse

Ovenstående udsagn indeholder information om planer, forventninger og fremtidig udvikling af selskabet, som hver især indeholder forskellige usikkerhedsmomenter. Selskabets faktiske resultater kan vise sig at være væsentligt forskellige fra de informationer, der er givet i denne pressemeddelelse.

Kontakt:

Randi Krogsgaard, Director IR & Corporate Communications