NetJobs lanserar finansiell plan till 2013

NetJobs har idag investerarpresentation innehållande den nya finansiella planen VISION 2013, uppdaterad strategi samt målsättning av långsiktig årlig resultattillväxt per aktie. Powerpoint från investerarpresentationen finns även tillgänglig på www.netjobs.com. Nedan följer sammanfattning av presenterat material.

Finansiell plan: VISION 2013

NetJobs omsättningsmål för år 2013 är 100 miljoner SEK. Målet är att främst öka omsättningen på befintlig verksamhet och marknader samt eventuellt genomföra mindre kompletterande förvärv. NetJobs mål för EBIT-marginalen år 2013 är 35 %.

Finansiella mål

Omsättning

Mål: NetJobs omsättningsmål för år 2013 är 100 miljoner SEK. Detta mål ska uppnås främst genom organisk tillväxt på befintliga marknader samt eventuellt kompletterande förvärv.

Rörelsemarginal

Mål: NetJobs mål är en EBIT-marginal om 35 % vid utgången 2013.

Resultat per aktie

Mål: NetJobs mål är en ökning av resultat per aktie om minst 20 % per år. En stark EPS-tillväxt anser NetJobs är det bästa sättet att skapa långsiktigt aktieägarvärde.

Utdelningspolicy

NetJobs ska långsiktigt dela ut minst 70 % av resultatet efter skatt. Vid bedömning av utdelningens storlek beaktas bolagets investeringsalternativ, finansiella ställning samt kapitalstruktur.

Strategi

Rätt människor

- Att strukturerat attrahera, rekrytera och behålla rätt människor är A och O

Rätt system

- Genom att systematisera alla processer, steg och detaljer i vår verksamhet ökar skalbarheten, ökar förutsägbarheten och personbereondet minskar. Inget lämnas åt slumpen, allt ska styras genom system, rutiner, mallar.

Delight

- Vi ska erbjuda användarvänliga och effektiva jobbsajter som ständigt förbättras i små steg varje dag.

Speed

- Vi jobbar i ett högt tempo i en entreprenöriell "Doer" anda

- Vi fattar snabba beslut med kontrollerade risker

- Vi är snabba från tanke till handling

För ytterligare information kontakta: Frank Ljungstedt, VD, NetJobs Group AB (publ), 08-67 87 421.

NetJobs Group AB (publ) äger norra Europas största jobbsajtnätverk med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med över 350 000 unika besökare i månaden (Google Analytics-Januari 2011). NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 börsnoterat på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Visionen är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.