Pressrelease Online Brands Nordic AB (publ)

Sista dag för handel med gammal aktie

Idag är det sista dagen för handel med den gamla aktien för Online Brands Nordic AB (publ) innan sammanläggningen.

Vid extra bolagsstämma den 26 oktober fattades beslutet om sammanläggning 1:5 av bolagets aktier, en s.k. reversed split. Fem befintliga aktier läggs samman till en ny aktie. Imorgon den 9 november är den första dagen för handel med de nya sammanlagda aktierna

”Denna reversed split ger bolaget ett mer lämpligt aktiepris. Vår förhoppning är att likviditeten och synligheten för aktien kommer att öka, vilket kommer att innebära bland annat en mindre fluktuerande aktiekurs och spread. Detta tror vi kommer vara positivt för aktiens värdeutveckling på sikt” säger Göran Nordlund, styrelseordförande i Online Brands Nordic AB (publ).

För mer information ring:
Monika Dagberg, VD Online Brands Nordic AB (publ), 0706 16 24 00
Göran Nordlund, Styrelseordförande Online Brands Nordic AB (publ), 0704 33 13 20

Mer om Online Brands Nordic AB (publ)
Online Brands, www.onlinebrands.se, är en koncern som driver ledande e-butiker på den nordiska marknaden inom Guld och Silver. Koncernen består idag av moderbolaget Online Brands Nordic AB samt det helägda dotterbolaget Hedbergs Guld & Silver AB. Hedbergs Guld & Silver, säljer guld, silver och övriga smycken via e-handelsbutiken www.hedbergsguld.se och sin butik i Dalsjöfors utanför Borås. Bolaget har sedan 1947 sålt smycken av högsta kvalitet till mycket konkurrenskraftiga priser. Under det senaste året har bolaget fokuserat på att befästa och förstärka sin position som ledande smyckebutik på nätet både genom organisk tillväxt samt förvärv av verksamheter med internet som främsta säljkanal. Den tidigare ägda foto-och bildverksamheten i Önskefoto AB såldes i sin helhet under första kvartalet 2011 till Albumprinter SA i Holland. Online Brands har sitt huvudkontor i Sölvesborg. Aktien handlas på First North under tickerkoden OBAB. Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission.