Delårsraport 1. januar - 30. september 2011

Hellerup, 2011-11-29 12:38 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Resume:

Nettoomsætningen for de førstemåneder af 2011 udgjorde 300,2 mio. kr. mod 274,2 mio. kr. for tilsvarende periode sidste år. Stigningen i omsætningen på 26,0 mio. kr. kommer primært Kuben Ejendomsadministration A/S, som i 2010 kun indgik fra overtagelsen den 12. februar 2010, samt fremgang i ejendomsforvaltning.

Resultat af primær drift før særlige poster udgjorde i de første ni måneder af 2011 24,8 mio. kr. mod 21,5 mio. kr. for tilsvarende periode sidste år. Stigningen i resultat af primær drift før særlige poster kan henføres til fuld ejerperiode af Kuben Ejendomsadministration A/S samt øget omsætning i Dan-Ejendomme as.

Resultat af primær drift udgjorde i de første ni måneder af 2011 24,8 mio. kr. mod 16,4 mio. kr. for tilsvarende periode sidste år.

Resultat før skat for de førstemåneder af 2011 udgjorde 33,2 mio. kr. mod 30,4 mio. kr. for tilsvarende periode sidste år.

Resultatet for årets første ni måneder betragtes som tilfredsstillende.

De tidligere udmeldte forventninger til 2011 justeres marginalt, idet Dan-Ejendomme Holding-koncernen forventer en omsætning på 400-410 mio. kr. mod tidligere 380-395 mio. kr., et resultat af primær drift på 43-45 mio. kr. mod tidligere 40-44 mio. kr. og et resultat før skat på 53-55 mio. kr. mod tidligere 48-52 mio. kr.

Dan-Ejendomme Holding as

Bo Heide-Ottosen