Chr. Hansen Holding A/S' beslutninger på den ordinære generalforsamling

Hørsholm, 2011-11-29 18:33 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr.25/2011

På den ordinære generalforsamling i Chr. Hansen Holding A/S afholdt den 29. november 2011 blev samtlige bestyrelsens forslag vedtaget:

• Årsrapporten for 2010/11 blev godkendt.
  • Det besluttedes at udbetale udbytte på kr. 3,57 pr. aktie á kr. 10.
  • Det besluttedes at godkende den af bestyrelsen udarbejdede vederlagspolitik samt de reviderede overordnede retningslinjer for incitamentsaflønning.
  • Det besluttedes, at selskabets bestyrelsesmedlemmer honoreres med et basishonorar på kr. 300.000. Formanden honoreres dog med kr. 900.000, svarende til tre (3) gange basishonoraret, og næstformanden med kr. 450.000, svarende til halvanden (1,5) gange basishonoraret. Udover disse honorarer for medlemskab af bestyrelsen besluttedes det at honorere udvalgsposter med kr. 100.000, idet formanden for revisionsudvalget dog honoreres med kr. 150.000.
  • Ole Andersen blev genvalgt som formand for bestyrelsen.
  • Frédéric Stévenin, Gaëlle d’Engremont, Henrik Poulsen og Mark Wilson blev genvalgt til bestyrelsen. Didier Debrosse blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.
  • PricewaterhouseCoopers, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som selskabets revisor.
  • Bestyrelsen blev bemyndiget til indtil den 29. november 2016 at træffe beslutning om forhøjelse af selskabets aktiekapital med indtil nominelt kr. 130 mio. ved kontant indbetaling eller ved indskud i andre værdier end kontanter. Hvis kapitalforhøjelsen sker ved kontant indbetaling til markedskurs eller ved indskud i andre værdier end kontanter, kan bestyrelsen beslutte, at kapitalforhøjelsen skal ske uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer.
  • Dirigenten bemyndigedes til at anmelde det vedtagne til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og foretage sådanne ændringer og tilføjelser heri, som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen måtte kræve eller henstille foretaget som betingelse for registrering eller godkendelse.

For yderligere information kontakt venligst:

Ole Andersen, Bestyrelsesformand

Tlf.: +45 4574 7474

Lars Frederiksen, Adm. Direktør

Tlf.: +45 4574 7474

Anders Mohr Christensen, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er et globalt bioscience-selskab, der udvikler løsninger inden for naturlige ingredienser til fødevare-, ernærings, medicinal- og landbrugsindustrien. Alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer og betydelige investeringer i teknologi. Selskabet er markedsleder inden for alle sine divisioner: Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors. Selskabet har mere end 2.300 dedikerede medarbejdere i over 30 lande. Yderligere oplysninger findes på www.chr-hansen.com.