EMPIRE TECKNAR DISTRIBUTIONSAVTAL MED COOP DANMARK A/S

Empire Denmark Aps har tecknat ett distributionsavtal med Coop Danmark, avtalet gäller varumärket SodaStream till Coops butiker i Danmark.

Stockholm, 2011-12-06 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Coop Danmark har över 700 butiker i Danmark och detta är Empires första riktiga steg in på dagligvarumarknaden i Danmark, Empire är redan välrepresenterade på t.ex. ICA och Coop i Sverige.

”Det är glädjande att SodaStream börjar göra intåg i dagligvaruhandeln även i Danmark, det är ett tydligt tecken på att många hushåll har en SodaStream maskin och ser det som helt naturligt att handla maskiner, påfyllningsgas och smaker i livsmedelsbutikerna.”, säger Kåre Jensen, ansvarig på Empire Denmark.

Med detta avtal kommer antalet återförsäljare i Danmark att öka kraftigt.

För ytterligare information: Per Björkman, VD och koncernchef, +46 765 47 05 11, per.bjorkman@empire.se.

Om Empire:

Empire är ett företag som skapar, förvärvar och marknadsför hem-och hushållsprodukter för konsumentmarknaden. I sortimentet ingår kolsyremaskiner, hushållsprodukter och hårvårdsprodukter, däribland varumärken SodaStream, C3, BaByliss, Cuisinart och Salter. Sedan 1997 har Empire marknadsfört perkolatorer, kaffebryggare och en mängd andra elektriska produkter för hemmabruk under varumärket C3. Företaget är sedan 2 maj 2011 listat på OMX First North med Remium AB som Certified Adviser.

Informationen lämnades för offentliggörande 6 december 2011.