FLSmidth opnår materialehåndteringsprojekt i Australien

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 31-2011, 8. december 2011

FLSmidth har indgået en kontrakt til en værdi af cirka DKK 270 mio med BIS Industries Ltd., et Kohlberg Kravis Roberts & Co. (KKR) selskab, på levering af materialehåndteringsudstyr til en jernmalm-mine, som er ejet af Gindalbie Metals Ltd og som ligger ca. 200 km øst for Geraldton i den vestlige del af Australien.

Kontrakten omfatter et stakkesystem til restprodukter fra forarbejdning af jernmalm, herunder et RAHCO® mobilt stakkesystem med en kapacitet på 2850 tons pr. time. Den teknologi som FLSmidth leverer, introducerer en proces, hvorved de afvandede restprodukter transporteres og stakkes frem for at blive pumpet. Denne proces giver kunderne mulighed for at reducere deres miljøbelastning og miljøeksponering samt genbruge en stor del af deres procesvand og reducere driftsomkostningerne.

"Denne materialehåndteringsordre viser, at FLSmidth yder en dedikeret indsats overfor sine kunder. Ved at lytte til de lokale miljøhensyn som vores kunder står overfor, har vi udviklet en løsning der imødegår disse krav, og vi er derfor i stand til at tilbyde en topmoderne og kundeorienteret udstyrsløsning. Kontrakten med BIS Industries Limited understreger FLSmidths verdensførende position indenfor stakkesystemer og som forløber for udviklingen indenfor stakkesystemer til restprodukter" udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil udgangen af 2012.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations