Tildeling af aktieoptioner

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 32-2011, 13. december 2011

Bestyrelsen har i forlængelse af aflæggelsen af regnskabet for 1.-3. kvartal 2011 besluttet at foretage en diskretionær tildeling af aktieoptioner til 50 nøglemedarbejdere, der ikke er omfattet af Koncernens normale aktieoptionsprogram.
Der tildeles i alt 80.000 aktieoptioner fordelt på 50 nøglemedarbejdere, som hver især på særlig vis vurderes at kunne understøtte værdiskabelsen i Koncernen.

Udnyttelsesperioden er november 2014 - november 2017, og udnyttelseskursen er DKK 355 beregnet som den gennemsnitlige lukkekurs på NASDAQ OMX de første fem handelsdage efter offentliggørelsen af regnskabet for 1-3. kvartal 2011. Baseret på en 12 måneders historisk volatilitet på 43,07% udgør Black-Scholes værdien DKK 10 mio. Optionerne afdækkes gennem selskabets beholdning af egne aktier.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations