Delårsrapport 2. kvartal 2011/12 - Cimber Sterling lægger ny strategisk kurs

Selskabsmeddelelse nr. 35/2011
14. december 2011

Resultatet i 2. kvartal 2011/12 er stærkt utilfredsstillende og understreger et længere tids behov for at tegne en ny strategisk kurs for selskabet. Derfor har bestyrelse og direktion sammen med selskabets hovedaktionær arbejdet hårdt for at færdiggøre en ny treårig strategi, som i hovedtræk kan offentliggøres i dag. Sideløbende er trafikprogrammet i 2. kvartal 2011/12 blevet tilpasset og omkostningsbesparende initiativer implementeret med begyndende effekt i 2. halvår 2011/12.

Omsætningen i 2. kvartal 2011/12 steg med 4,8% til DKK 572,6 mio., og det primære driftsresultat blev et underskud på DKK 43,1 mio. mod DKK 2,2 mio. i 2. kvartal 2010/11. Den negative resultatudvikling skyldes et lavere aktivitetsniveau end forventet samt højere omkostninger til blandt andet brændstof og teknisk vedligeholdelse. På baggrund af et smallere trafik-program samt generelt lavere efterspørgsel i 2. halvår 2011/12 nedjusteres omsætningsforventningen til 2011/12 til DKK 2,0 mia. (tidligere: DKK 2,1 mia.), og driftsresultatet (EBIT) forventes nu at blive et underskud i niveauet DKK 160-200 mio. (tidligere et underskud i niveauet DKK 20-60 mio.).

For yderligere information se vedhæftede eller kontakt:

Presse:
Signe Thorup