Dialog er InterMails speciale, og i 2010/11 har fokus ligget på den nødvendige markedstilpasning og effektivisering af virksomheden for bedst muligt at kunne udnytte denne kernekompetence

Den økonomiske udvikling

• Omsætningen i 2010/11 blev på 540,9 mio. kr. mod 539,7 mio. kr. i 2009/10. Korrigeret for styrkelsen af den svenske krone på 23,2 mio. kr. dækker udviklingen over en faldende aktivitetsudvikling på 22,5 mio. kr. Tages der højde for det svenske valgs påvirkning af 2009/10-omsætningen på ca. 15 mio. kr. har omsætningen i 2010/11 været på niveau med sidste år.

• Resultat af primær drift før afskrivning (EBITDA) blev i 2010/11 på 15,7 mio. kr. mod 30,9 mio. kr. i 2009/10, hvilket primært skyldes den skærpede konkurrencesituation, lavere produktivitet i forbindelse med den igangværende transformation af virksomheden samt en ændret omkostningsstruktur i forlængelse af salg af ejendomme ved nu udgiftsføring af lejeudgifter frem for afskrivninger.

• Resultat af primær drift før særlige poster (EBIT) blev på -3,1 mio. kr. mod 5,6 mio. kr. i 2009/10.

• De særlige poster udgjorde -2,3 mio. kr. mod 11,4 mio. kr. i 2009/10 og dækker over en positiv gevinst på salget af ejendommen i Søborg og grundstykke i Avedøre på 18,2 mio. kr. samt omkostninger relateret til nedlukning af produktion, gennemførte strukturtilpasninger samt nedskrivning af immaterielle aktiver på 20,5 mio. kr.

• Resultat før skat blev på -16,3 mio. kr. mod 1,6 mio. kr. i 2009/10.

• Årets resultat blev på -9,6 mio. kr. mod 6,4 mio. kr. i 2009/10.

• Koncernens egenkapital var ved regnskabsårets udgang på 113,3 mio. kr. svarende til en soliditetsgrad på 27,5% mod 24,8% i 2009/10.

Udbytte

• Bestyrelsen har på baggrund af en vurdering af selskabets kapitalstruktur, årets resultatudvikling og forventningen til det kommende års resultat besluttet at indstille til generalforsamlingen, at der ikke udbetales udbytte for 2010/11.

Forventninger til 2011/12

• I 2011/12 forventes markedsforholdene fortsat at være udfordrende på de områder, hvor InterMail opererer. InterMail implementerer derfor i 2011/12 en række omsætningsfremmende og omkostningsbesparende initiativer, der vil styrke selskabets markedsposition og rentabilitet – herunder intensivering af salget af vækstprodukterne Relation Plus og SkanPack, effektivisering af produktionen samt optimering af de interne processer.

• I Kommunikation forventes omsætningen i 2011/12 at ligge i underkanten af niveauet for 2010/11. Salget vil være negativt påvirket af det faldende marked for papirbaseret kommunikation og den større grad af digitalisering. De nye produkter, som Relation Plus og faktureringssystemet LET, kompenserer kun delvis for dette omsætningstab, men har til gengæld et højere indtjeningsbidrag. På den baggrund og med indregningen af den fulde effekt af de allerede gennemførte omkostningsbesparelser forventes driftsresultatet at blive væsentligt forbedret i 2011/12.

• I Konvolut forventes omsætningen i 2011/12 at blive lavere end i 2010/11, mens driftsresultatet vil blive forbedret ved de gennemførte kapacitetstilpasninger. Fokus i Konvolut bliver i 2011/12 at øge markedsandelene i det faldende konvolutmarked samt at understøtte SkanPack-salget bedst muligt med udvidelse af salgsstaben og mulighederne for online-bestilling.

• På denne baggrund forventer InterMail at den samlede omsætning i 2011/12 bliver i niveauet 510-530 mio. kr. mod 541 i 2010/11. Driftsresultatet, EBIT før særlige poster, forventes at blive i niveauet 0-10 mio. kr. (heraf 3 mio. kr. i 1. kvartal 2011/12) mod -3,1 mio. kr. i 2010/11, og resultat før skat (EBT) forventes i niveauet -10 – 0 mio. kr. mod -16,3 mio.kr. i 2010/11. Størrelsen af de særlige poster vil afhænge af hastigheden hvormed paradigmeplanen gennemføres.

Årsrapport 2010/11 er vedhæftet som bilag til denne meddelelse.

Derudover findes årsrapporten på InterMails hjemmeside www.intermail.dk.

Selskabets ordinære generalforsamling afholdes:

• Onsdag den 26. januar 2012 kl. 17.00 på Stamholmen 70, 2650 Hvidovre.

Kontakt:                                              Flemming Breinholt

Telefon:                                               3966 0922

Mobil:                                                  4032 2332

E-mail:                                                 flemming.breinholt@intermail.d k