Meddelelse#106-Mermaid fastholder tidligere udmeldte EBITDA-estimat på trods af mindre omsætning end forventet.

Glostrup, 2011-12-20 10:46 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- På trods af svære markedsforhold og en lavere omsætning end estimeret, forventer selskabet et EBITDA-resultat for 2011 på godt DKK. 7 mio., og selskabet når dermed det tidligere udmeldte estimat på DKK. 7-10 mio.

Baggrunden for EBITDA-resultatet er selskabets succesfulde salgsstrategi med fortsat fokusering på salg af serviceydelser til selskabets eksisterende kunder samt selskabets fortsat stramme omkostningsstyring.

Der forventes en årsomsætning på DKK. 68–70 mio. mod tidligere estimeret DKK. 75–85 mio. Baggrunden for den lavere omsætning end forventet er de vanskelige markedsvilkår, hvilket har betydet, at flere projekter fra selskabets pipeline ikke er blevet til ordrer med forventet hastighed. Herudover er enkelte ordrer blevet udskudt på grund af leveringsproblemer fra enkelte leverandører.

Det er selskabets opfattelse, at der fortsat tages markedsandele fra konkurrenter, og selskabet ser derfor særdeles optimistisk på fremtiden.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                             Certified Adviser

Henrik Johnsen                           Gert Mortensen

Mermaid A/S                               Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                     Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er Skandinaviens førende aktør indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport, corporate sektoren og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva,  BoConcept, Burger King, Click, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, SuperBest, TDC, Telia, TOP-TOY, XL-Bygg og mange andre.