Selskabsmeddelelse nr. 40 / 2011 – Plan om at udskille solvente aktiver

I selskabsmeddelelse nr. 39, 28. november 2011, informerede Bestyrelsen om, at Tower Group A/S ikke havde været i stand til at sikre yderligere finansiering fra sin hovedaktionær til den løbende drift og restrukturering, hvilket forhold har gjort det umuligt for Selskabet at færdiggøre den planlagte fortegningsretsemission. Endvidere stillede det spørgsmålstegning ved Selskabets going concern.

Fra ovenstående dato har Bestyrelsen overvejet forskellige muligheder inkl. konkurs, men som følge af positive indikationer fra væsentlige stakeholders, er det besluttet at udarbejde en plan for at udskille alle eller nogle af de solvente aktiver i et nyt datterselskab, der i så fald vil blive tilbudt nye investorer i fri konkurrence i en salgsproces til den højeste byder. Provenuet fra et sådan salg vil da blive brugt til en likvidation i god orden. På trods af, at et sådan salg ikke forventes at give nogen betaling til aktionærerne, hvilket er det samme resultat som i en konkurs, mener Bestyrelsen at denne mulighed er værd at undersøge for at sikre en vis værdi for de mange øvrige stakeholders. Bestyrelsen forventer, at en sådan udskilning samt salg vil kunne gennemføres i løbet af februar eller begyndelsen af marts 2012.

Skulle muligheden for udskilning mislykkes, er det usandsynligt, at Bestyrelsen vil have andre muligheder end at begære selskabet konkurs.

Tower Group A/S

Martin Coté
CEO

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til Martin Coté, CEO, på tlf.: +420 725 716 755.