Rezidor har tecknat avtal för Park Inn by Radisson Lübeck

Rezidor Hotel Group, ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, har bytt varumärke på före detta Mövenpick Hotel Lübeck i Tyskland. Sedan den 1 januari går den 197 rum stora fastigheten under det nya namnet Park Inn by Radisson Lübeck. Hotellet drivs av samma ägare som det intilliggande Radisson Blu Senator Hotel, Lübeck. Park Inn by Radisson är Rezidors unga och dynamiska mellanklassvarumärke som erbjuder moderna faciliteter, personlig service och utmärkt valuta för pengarna.

Förutom 197 rymliga och moderna rum har hotellet en heldagsöppen restaurang, 1 200 m2 konferenslokaler och parkering. Hotellrummen genomgick en renovering 2008 och ytterligare förbättringar planeras för 2012 och 2013.

Park Inn by Radisson Lübeck är beläget intill den gamla delen av staden på floden Traves strand. Östersjöns stränder ligger bara 18 km bort och hotellet är lättillgängligt från Hamburgs internationella flygplats (60 minuters bilfärd). Lübeck var en gång en av de mest inflytelserika städerna i Europa och huvudstad inom Hansaförbundet som kontrollerade all handel i Östersjön. De välbärgade hansaköpmännen lämnade efter sig ett bestående arv av konstskatter, byggnader och utsmyckade kyrkor från 1100-talet, vilket gör Lübeck till en av norra Tysklands pärlor.

För mer information, kontakta:

Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication
+32 2 702 9331, Christiane.Reiter@Rezidor.com

Renu Snehi, Director Corporate Communication
+32 2 702 9241, Renu.Snehi@Rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:

Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med fler än 415 hotell i drift och under utveckling, med 90 000 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts och Park Inn by Radissoni Europa, Mellanöstern och Afrika  samt Club Carlsons förmånsprogram för återkommande hotellgäster. Rezidor utvecklar och driver även det nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni under ett världsomspännande licensavtal med det legendariska italienska modehuset Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson, ett privatägt, globalt hotell- och reseföretag med huvudkontor i Minneapolis (USA), är största aktieägare.

Rezidor Hotel Groups bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.
För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com

Pressmeddelande PDF