FLSmidth udnævner ny Koncernfinans- og Økonomidirektør

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 01-2012, 6. januar 2012

Poul Erik Tofte, Koncernfinans- og Økonomidirektør (CFO) for FLSmidth & Co. A/S siden 2003, har besluttet at søge nye udfordringer udenfor FLSmidth og har derfor ønsket at fratræde med udgangen af marts måned i år.

Som ny Koncernfinans- og Økonomidirektør (CFO) for FLSmidth & Co. A/S og medlem af direktionen udnævnes Ben Guren, som forventes at tiltræde senest den 1. juli 2012.

Ben Guren, 51 år, er norsk statsborger og har siden 2007 været Group Vice President Finance, IT & Legal hos Jotun Group, Norge. I perioden 2006 til 2007 var Ben Guren Chief Finance Officer (CFO) i Helly Hansen Group, Norge og fra 1989 til 2006 partner i KPMG, Norge. Ben Guren er uddannet statsautoriseret revisor fra Norges Handelshøjskole i Bergen.

Bestyrelsen takker Poul Erik Tofte for hans mangeårig indsats i den afgørende og succesrige turnaround af FLSmidth koncernen og ser frem til at byde Ben Guren velkommen.

-------------------------------------

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til Bestyrelsesformand Vagn Sørensen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

På bestyrelsens vegne

Vagn Sørensen