FLSmidth skal levere udstyr til udvidelse af kobbermine i Sydamerika

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 02-2012, 17. januar 2012

FLSmidth har indgået kontrakter til en samlet værdi af cirka DKK 500 mio. på levering af udstyr til en kobberproducent i Sydamerika.

Kontrakterne på udstyr til kobberminen omfatter leverancer af kegleknusere, lamelfødebånd, cykloner, flotationsceller samt opkoncentreringstanke til koncentrat og restprodukter. Udstyret der skal leveres af FLSmidth, vil effektivisere produktionen og sikre et højere udbytte af værdifulde metaller.

Den globale efterspørgsel efter kobber fortsætter med at vokse. Både i industrien og i husholdningerne er kobber et uundværligt materiale til byggeri, produktion og transmission af el, elektronik og computere, maskiner, varme og køling, kommunikation, motorer med videre, og kobber er dermed et mineral af afgørende betydning for den økonomiske udvikling.

"Opnåelsen af disse ordrer dokumenterer FLSmidths styrkeposition som leverandør til den globale kobberindustri. Latinamerika er den største producent af kobber, men der er også stigende aktivitet i Asien, Afrika, Nordamerika og Australien. FLSmidth ser muligheder inden for såvel opgradering og udvidelse af eksisterende anlæg som leverancer til nye anlæg, jævnfør vor nyligt offentliggjorte ordre på et komplet procesanlæg til opberedning af kobber i Mongoliet", udtaler adm. direktør Jørgen Huno Rasmussen.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations