Forventet resultat for 2011

Hørsolm, 2012-01-25 18:32 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Fondsbørsmeddelelse nr. 1-12

Resumé

Bestyrelsen i Deltaq a/s har på et ekstraordinært bestyrelsesmøde den 25. januar, 2012 behandlet en foreløbig resultatopgørelse for selskabet for året 2011 og har på den baggrund besluttet at ændre på forventningerne til driftsresultatet (EBITDA). Konklusionen er urevideret og har følgende hovedpunkter:

Deltaq Koncern

• Det forventede driftsoverskud (EBITDA) for Deltaq Koncernen for 2011 forventes nu at blive i niveauet 5-10 mio. kr., hvilket er lavere end det tidligere meddelte niveau på 20 – 35 mio. kr.
  • Den forventede omsætning for Deltaq Koncernen for 2011 i niveauet 500 mio. kr. fastholdes i henhold til tidligere udmeldinger
  • Årsagen til det forventede lavere driftsresultat er, at de tidligere meddelte leveranceproblemer i porteføljeselskabet Spinning Jewelry, som følge af de voldsomme oversvømmelser i Bangkok, Thailand, i 4. kvartal har vist sig at have et større omfang – og markant større indflydelse på Deltaq Koncernens samlede driftsresultatet end tidligere forventet
  • Forventningerne til 2012 med en omsætning i niveauet 550 – 600 mio. kr. og et driftsoverskud i niveauet 25 – 40 mio. kr. er uændrede

Deltaq Moderselskab