FLSmidth kommenterer på Ludowici mediedækning

PRESSEMEDDELELSE

FLSmidth offentliggjorde den 23. januar 2012 en aftale (Process Agreement) med det australske, børsnoterede selskab Ludowici Limited (Ludowici) vedrørende FLSmidths interesse i at købe alle aktierne i Ludowici for AUD 7,20 pr. aktie, svarende til en enterprise value på omkring AUD 267 mio. på kontant og gældfri basis via et såkaldt Scheme of Arrangement. Prisen vil blive reduceret med et eventuelt udbytte, som Ludowici betaler til sine aktionærer forud for gennemførelse af aftalen. I henhold til denne Process Agreement har Ludowicis bestyrelse givet FLSmidth adgang til at gennemføre en fortrolig due diligence-undersøgelse, og parterne har aftalt at forhandle betingelserne for en detaljeret Scheme Implementation Agreement, der afspejler de væsentligste forretningsmæssige betingelser, der er aftalt i Process Agreement.

FLSmidths interesse i at købe aktierne i Ludowici er betinget af flere forhold, herunder en tilfredsstillende due diligence-undersøgelse foretaget af FLSmidth, gennemførelse af en Scheme Implementation Agreement, Ludowici-aktionærernes godkendelse af en samlet ordning, fravær af væsentlige negative begivenheder og opnåelse af de nødvendige myndighedsgodkendelser. Der henvises til FLSmidths fondsbørsmeddelelse nr. 3/2011 af 23. januar 2012.

FLSmidth gør opmærksom på, at der på nuværende tidspunkt ikke er afgivet et formelt eller endeligt tilbud, og at det ikke er sikkert, at der vil blive afgivet et sådant tilbud. FLSmidth gennemfører i øjeblikket en due diligence-undersøgelse, og beslutningen om, hvorvidt der skal afgives tilbud og i givet fald betingelserne herfor, vil først blive truffet, når denne undersøgelse er afsluttet.

Visse australske medier omtaler i dag FLSmidths mulighed for at forhøje den indikerede tilbudspris på AUD 7,20 pr. aktie, hvis man skulle være interesseret i det, i henhold til de australske overtagelsesregler. I henhold til Process Agreement har FLSmidth flere eksklusive rettigheder. Det betyder, at så længe Process Agreement er gældende, må Ludowici ikke anbefale et konkurrerende tilbud eller indgå aftale, ordning eller stiltiende aftale om at modtage et konkurrerende tilbud, medmindre FLSmidth først har haft mulighed for at afgive et tilsvarende eller bedre tilbud. FLSmidth er ikke fremkommet med udtalelser til medier eller andre, der har haft til hensigt eller kan tolkes med den hensigt at udelukke eller begrænse FLSmidth fra at gøre brug af FLSmidths rettigheder i henhold til Process Agreement. Hvis FLSmidth beslutter at afgive et bindende bud, har FLSmidth ikke i øjeblikket til hensigt at afgive et bud eller forhøje et sådan bud til mere end AUD 7,20 pr. aktie, men forbeholder sig ret til at gøre det.

-------------------------------------

Pernille Friis Andersen