TDC A/S iværksætter et aktietilbagekøbsprogram

Bestyrelsen for TDC A/S har besluttet at gennemføre et aktietilbagekøbsprogram til en værdi af op til 750.000.000 kr. Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er at foretage en udlodning til aktionærerne af provenuet (med fradrag for skatter og omkostninger) fra det forlig, der er indgået med TPSA, og som TDC offentliggjorde den 12. januar 2012 (se selskabsmeddelelse 1/2012).

Aktietilbagekøbsprogrammet gennemføres i henhold til Kommissionens Forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003 (den såkaldte "safe harbour-forordning"). TDC har udpeget J.P. Morgan Securities Ltd ("J.P. Morgan") som lead manager i forbindelse med aktietilbagekøbsprogrammet. J.P. Morgan vil håndtere alle købstransaktioner uafhængigt af TDC og uden mulighed for TDC til at påvirke disse.

Det er hensigten, at aktietilbagekøbsprogrammet skal løbe fra den 6. februar 2012 indtil den 31. december 2012. I denne periode vil TDC tilbagekøbe aktier til en værdi af op til 750.000.000 kr. Der kan højst købes 363.511 aktier på én handelsdag svarende til 25% af den gennemsnitlige daglige handel med TDC-aktier på NASDAQ OMX Copenhagen A/S i januar 2012, og der kan højst købes 74.132.879 aktier i alt i hele handelsperioden. Der kan ikke købes aktier til en kurs, der overstiger det højeste af (i) kursen på den seneste uafhængige handel, og (ii) det højeste uafhængige bud på handelsstedet, hvor købet finder sted.

TDC A/S vil som minimum hver syvende handelsdag offentliggøre en selskabsmeddelelse med oplysninger om de transaktioner, der er gennemført som led i aktietilbagekøbsprogrammet.

TDC's majoritetsaktionær NTC Holding G.P. & Cie S.C.A, der ejer 59,1% af de udestående aktier i TDC (ekskl. egne aktier), har uigenkaldeligt accepteret at deltage forholdsmæssigt i aktietilbagekøbsprogrammet, således at "free float" andelen af TDC-aktier ikke berøres af aktietilbagekøbet. NTC Holding G.P. & Cie S.C.A's forholdsmæssige tilbagekøb vil foregå ved, at NTC Holding G.P. & Cie S.C.A dagligt sælger et antal TDC-aktier svarende til NTC Holding G.P. & Cie S.C.A's ejerandel til den volumenvægtede gennemsnitlige købskurs for de aktier, der er købt den pågældende handelsdag i henhold til aktietilbagekøbsprogrammet.

TDC kan til enhver tid suspendere eller ophæve aktietilbagekøbsprogrammet i tilfælde af væsentlige ændringer i TDC's forretning eller i markedet, eller hvis der indtræder andre ekstraordinære begivenheder. Hvis programmet afbrydes eller indstilles førtidigt, vil TDC hurtigst muligt udsende en selskabsmeddelelse.

Grundlaget for aktietilbagekøbsprogrammet er den bemyndigelse, som TDC's aktionærer har givet bestyrelsen til køb af op til 10% af den samlede nominelle aktiekapital til en kurs, som ikke afviger mere end 10% fra den noterede kurs på NASDAQ OMX Copenhagen A/S på erhvervelsestidspunktet. Bemyndigelsen gælder indtil den ordinære generalforsamling i 2012, men bestyrelsen vil foreslå generalforsamlingen at forny denne.

Efter udløbet af aktietilbagekøbsprogrammet forventer bestyrelsen på næste generalforsamling at fremlægge forslag til aktionærerne om nedsættelse af aktiekapitalen med det antal aktier, der er købt i henhold til programmet

Ved lanceringen af aktietilbagekøbsprogrammet har TDC 8.367.121 egne aktier eller 1% af den samlede aktiekapital.

TDC A/S
         Teglholmsgade 3