FLSmidth skal levere cementfabrik til Mongoliet

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 06-2012, 9. februar 2012

FLSmidth har indgået en kontrakt til en værdi af DKK 640 mio. med det mongolske selskab Mongolyn Alt (MAK) Group på levering af en helt ny cementfabrik. Fabrikken skal placeres cirka 330 kilometer fra hovedstaden Ulaanbaatar i Mongoliet.

I december 2011 modtog FLSmidth ordre på levering af et helt nyt kobberprocesanlæg til en af MAK's miner i Mongoliet. Se selskabsmeddelelse nr. 34-2011, 23. december 2011, for yderligere oplysninger.

FLSmidth skal levere alt udstyr samt ingeniørarbejder og idriftsættelse til cementfabrikken, som får en kapacitet på 3.000 tons i døgnet.

"Denne ordre er et strålende eksempel på FLSmidths teknologiske styrke i både cement- og mineralindustrien, og den bekræfter vore forventninger til det hurtigt voksende mongolske marked, hvor vi for nyligt besluttede at investere i et regionalt superservicecenter for både cement og mineraler. MAK er allerede en værdsat kunde, og vi er meget glade for at kunne levere den mest avancerede teknologi til både deres kobber- og cementvirksomhed,", udtaler adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmusssen.

Ordren vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil 2014.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations