Inbjudan till telefonkonferens/webcast i samband med Rezidors kvartalsrapport oktober - december 2011

Rezidor Hotel Group publicerar sitt resultat för det fjärde kvartalet 2011 klockan 08:30 onsdagen den 22 februari och inbjuder till telefonkonferens/webcast samma dag klockan 15:30.

Under telefonkonferensen/webcasten som hålls på engelska presenterar Kurt Ritter (VD), Knut Kleiven (finanschef) och Puneet Chhatwal (affärsutvecklingschef) rapporten och svarar på frågor.

För att delta i telefonkonferensen, ring:

Sverige: +46 (0)8 5352 6408
Sverige, avgiftsfritt: 0200 883 440
Storbritannien: +44 (0)20 7784 1036
Storbritannien, avgiftsfritt: 0800 279 4841
USA: +1 646 254 3360
USA, avgiftsfritt: 1877 249 9037

Kod: 4056497

För att följa webcasten besök www.rezidor.com.

En inspelning av konferenssamtalet kommer att finnas tillgänglig en månad efter presentationen, ring +44 (0)20 7111 1244 (Storbritannien) eller +1 347 366 9565 (USA) eller
+46 (0)8 5051 3897 (Sverige) och uppge koden 4056497#.

För mer information, kontakta:

Ebba Ankarcrona, Director Investor Relations
The Rezidor Hotel Group
Tel: +32 2 702 92 86
E-mail: ebba.ankarcrona@rezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen. Koncernen har en portfölj med 425 hotell i drift och under utveckling med 90 000 rum i över 60 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika, samt förmånsprogrammet goldpoints plusSM för återkommande hotellgäster. Rezidor har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni för att utveckla och driva hotellvarumärken med inriktning på livsstil under samma namn: Hotel Missoni.

I november 2006 börsnoterades Rezidor på Stockholmsbörsen. Carlson Companies är största aktieägare.

Rezidors bolagsledning finns i Bryssel, Belgien.

För mer information om Rezidor, besök www.rezidor.com.

Pressmeddelande PDF